جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی‌اصفهانی

دبیر کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی گفت: تأثیر تغذیه حرام و حلال در بهداشت و درمان از مهم‌ترین نظریه‌های علمی قرآن کریم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی‌اصفهانی، در آخرین نشست تخصصی پنجمین همایش «قرآن، عترت و سلامت» با عنوان «ضوابط و معیارهای اعجاز علم پزشکی در قرآن و احادیث» با تأکید بر مصادیق اعجاز علمی در قرآن کریم، به چینش مراحل خلقت انسان بر اساس آیه 12 سوره مؤمنون و آیه 5 سوره حج اشاره کرد و اظهار داشت: تعبیر خلق، شفابخشی عسل و همچنین چینش مراحل خلقت انسان از مصادیق اعجاز علمی به شمار می‌رود.

دبیر کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی با اشاره به لزوم نظریه‌پردازی علمی بر اساس قرآن کریم تصریح کرد: تأثیر تغذیه حرام و حلال در بهداشت و درمان از مهم‌ترین نظریه‌های علمی قرآن کریم به شمار می‌رود.

وی افزود: اقسام آیات علمی قرآن بر سه بخش است که شامل «اشارات علمی»، «شگفتی‌های علمی»، «اعجازهای علمی» می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه ضوابط حدیثی اعجاز علمی باید موردتوجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط حدیثی اعجاز قرآن سند روایت باید معتبر باشد، حدیث شخصی نباشد و محتوای مخالف قرآن و سنت قطعی و عقل و علم قطعی نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مبانی سلامت شامل (هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و حیات، معرفت‌شناسی، ارزش‌شناسی)، اهداف سلامت در قرآن و حدیث، اصول سلامت، روش‌های تأمین سلامت را از سرفصل‌های قرآن، حدیث و فلسفه طب عنوان کرد.

دبیر کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی ابعاد سلامت شامل معنوی، اخلاقی، اجتماعی اخلاق پزشکی را از مؤلفه‌های نظام سلامت قرآن، حدیث و حوزه‌های جدید برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha