جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فرید اسدالدین، مشاور رییس شواری مفتیان روسیه

حوزه/ طی نشستی متشکل از مطرح ترین دانشمندان، استادان و متخصصان دانشگاهی و علوم اسلامی در پایتخت داغستان، به مساله فراگیری هرچه عمیق تر تاریخ و فرهنگ اسلام با هدف کاهش و از میان برداشتن اختلافات قومی و افراطی گری پرداخته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با هدف ایجاد شرایطی برای همکاری وتعامل وزارت علوم و تحقیقات روسیه با سایر موسسات اسلامی، اخیرا در پایتخت داغستان  در تاریخ نوزدهم تا بیست و دوم ماه دسامبر، کنفرانس علمی-کاربردی  با محوریت «آموزش متخصصان برای فراگیری هرچه عمیق¬تر تاریخ و فرهنگ اسلام با هدف برقراری امنیت ملی» با موفقیت برگزار شد.

به نقل از نشریه جامعه و فرهنگ روسیه امروز مطرح ترین دانشمندان اسلامی کشور، اسلام شناسان،  متخصصین حوزه تحصیلات مذهبی و هم چنین استادان دانشگاهی، فارغ‌التحصیلان مقاطع بالا، و دانشجویانی که از بیش از ده ها مرکز علمی و آموزشی مهم قفقاز شمالی، باشقیرستان و تاتارستان از جمله افرادی بودند که در این کنفرانس حضور داشتند.

از میان مراکز آکادمیک و دانشگاهی که در این کنفرانس شرکت کرده بودند می توان به دانشمندان، شرق شناسان، و حقوق دانانی از دانشگاه سنت پترزبورگ، انستیتو شرق شناسی آکادمی علمی فدراسیون روسیه، انستیتو آسیایی-آفریقایی دانشگاه دولتی مسکو (ام گ او) ، دانشگاه فدرال قازان، دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو، انستیتو تاریخ، زبان و ادبیات اوفا و بسیاری دیگر از مراکز علمی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که محوریت موضوعی مسائل بررسی شده در کنفرانس مذکور بیش از هر چیز معطوف به بررسی ظرفیت های  حوزه آموزش اسلامی و الهیات بود. حوزه هایی که قابلیت کاهش و از میان برداشتن اختلافات قومی و مذهبی را داشته و همچنین فضایی ایجاد کنند تا ریشه افراطی گری و تفرقه در مذاهب خشکانده شود.

در این کنفرانس همچنین فرید اسدالدین، مشاور رییس شواری مفتیان روسیه و همکار ارشد انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم فدراسیون روسیه حضور داشت. وی به تجربه موفق سی ساله مدرسه های حوزه مسجد جامع مسکو اشاره داشت، وی همچنین در مباحث روز مربوط به آموزش اسلامی سخن گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha