جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانش آموزان آمریکایی از مرکز اسلامی دیربورن بازدید کردند + تصاویر

حوزه/ در طرح «سفر تنوع ادیانی» در بیش از ۱۵۰ دانش آموز کلاس هفتمی از سرتاسر مناطق جنوب شرقی میشیگان از مرکز اسلامی دیربورن بازدید به عمل آوردند تا با دین اسلام آشنا شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pressandguide، بیش از 150 دانش آموز کلاس هفتمی از سرتاسر مناطق جنوب شرقی میشیگان واقع در ایالات متحده، از مرکز اسلامی دیربورن بازدید به عمل آوردند. این برنامه ویژه که به منظور آشنایی دانش آموزان با ادیان مختلف و ارتقاء درک و دانش دینی متقابل در منطقه دیترویت برگزار شده «سفر تنوع دینی» نام گذاشته شده است.

شورای رهبری میان ادیانی در دیترویت بزرگ، یک سازمان دینی متعلق به چندین دین مختلف، میزبان این طرح بوده و هدف برگزارکنندگان آشناسازی دانش آموزان و دیگر بازدیدکنندگان با ادیان مختلف اعلام شده است.

«آشنایی با دین اسلام» اصلی ترین موضوع این پروژه اعلام شده است و دانش آموزانی از مدارس خصوصی و دولتی در این اردوی علمی شرکت کردند. در طی این اردو دانش آموزان درباره تاریخ و سنت اسلامی اطلاعات به دست آورده و اثرات منفی پیش داوری های کلیشه ای علیه مسلمانان به بحث گذاشته شد.

دانش آموزان همچنین در یک جلسه پرسش و پاسخ یک ساعته با حضور آیت الله شیخ ابراهیم کازرونی در مرکز اسلامی شرکت کرده و برای ناهار غذای حلال و اسلامی را در کنار جامعه اسلامی خوردند.

وندی میلر گامر، مدیر برنامه شورای میان ادیانی که از 4 سال پیش تاکنون این طرح را به اجرا گذاشته می گوید: از آغاز این طرح تاکنون 1 هزار و 500 دانش آموز کلاس هفتمی با همراهی 600 تن از والدین در این طرح شرکت داشته اند.

گامر گفت: من در این چند ماه اخیر بیشتر وقتم را در مساجد سپری کرده ام و به دانش آموزان می گویم که چقدر خوش شانس هستند که فرصتی برای آشنایی با مسجد به دست آورده اند.

جوردین نوکس 13 ساله که همراه با همکلاسی هایش از دبیرستان هیلبرت در ردفورد در این طرح شرکت کرده می گوید: پیش از این آشنایی درستی با مسلمانان یا دین اسلام نداشتم. اما در این طرح با جنبه های مختلفی از اسلام آشنا شدم که قبلا هرگز از آن ها خبر نداشتم.

وی گفت: آموختن اینکه زنان مسلمان چرا حجاب به سر می کنند جالب ترین بخش این برنامه بود و بسیار از آن خوشم آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha