جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کلیسایی در انتاریو، نمازخانه مسلمانان می شود

حوزه/ در پی تلاش های گروه میان ادیانی، یک کلیسای محلی در سنت توماس در انتاریوی کانادا نمازخانه ای به ظرفیت ۳۰ نمازگزار به مسلمانان اختصاص داده تا بتوانند هر هفته در آن نماز جمعه برپا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک کلیسای محلی در سنت. توماس واقع در انتاریوی کانادا، نمازخانه ای را به اعضای جامعه اسلامی اختصاص داده و از این پس مسلمانان می توانند هر هفته در این مکان نماز جمعه برگزار کنند.

کلیسای انجلیکان سنت. لوک برای حل مشکل نبود مسجد، به مسلمانان پیشنهاد داده که از این پس نمازهای جمعه را در این محل برگزار کنند.

این مسئله زمانی پیش کشیده شد که برخی از اعضای کمیته میان ادیانی در کلیسا، با هیات مدیره مسجد درباره یافتن مکانی که ظرفیت 30 نمازگزار را داشته باشد، به گفتگو پرداختند.

عفت فاروقی از اعضای مسجد که برای یک دفتر حقوقی کار می کند در این باره به خبرنگاران گفت: به ویژه در فصل زمستان، کارکنان زمان کمی برای رفتن به مسجد از طریق جاده های خطرناک و پوشیده از برف دارند.

فاروقی که 25 سال در سنت. توماس زندگی کرده در ادامه گفت: این سفر جاده ای تا نزدیک ترین مسجد برای بسیاری از مسلمانان به ویژه کسانی که وسیله نقلیه ندارند کار بسیار دشواری بود و همه قادر نبودند از پس آن بربیایند.

ننسی لاولوک از اعضای هیات مدیره کلیسا نیز در این باره گفت: ما به عنوان یک همسایه خوب وظیفه داشتیم و کمک کردن به یکدیگر نیز همین گونه معنا می شود. این راه حل به نفع هر دو طرف است.

وی در این باره افزود:  به این طریق مسلمانان مکانی برای عبادت خواهند داشت و ما نیز به این شیوه، ادراک مان را از یک دین متفاوت ارتقاء خواهیم داد.  به این ترتیب هر دو گروه سود می برند و اندکی راجع به همدیگر آشنایی پیدا می کنند.

گفتنی است اعضای جامعه اسلامی و مسیحیان در این منطقه رابطه مثبتی دارند و سال گذشته شام میان ادیانی برگزار کردند. آن ها همچنین برای کمک به اسکان پناهندگان با یکدیگر همکاری داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha