جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به برگزاری اردوی طلاب استان در قم، گفت: اولین و مهمترین دستاورد اردوی طلاب کردستانی، دیدار با مراجع عظام، علما و بزرگان بود که این امر در نوع خود کم نظیر و سودمند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، صبح امروز در جلسه معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: سفر طلاب به قم از چند جهت حائز اهمیت بود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: اولین و مهمترین دستاورد اردوی طلاب کردستانی، دیدار با مراجع عظام، علما و بزرگان بود که این امر در نوع خود کم نظیر و سودمند بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دیدارهایی که داشتیم مراجع عظام تقلید موضوعات و مباحثی که برای هر طلبه ای حکم سالها درس داشت را به آنان منتقل و تفهیم نمودند که این امر بسیار ارزشمند بود.

دریایی اضافه کرد: در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، ایشان از نزدیک با طلاب استان کردستان و مدیریت و پرسنل این حوزه و  پتانسیل ها و نقاط ضعف و قوت و نیز کارهای انجام گرفته در حوزه علمیه کردستان بیشتر از پیش آشنا شدند و از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان تقدیر کردند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: براساس نظرسنجی که از طلاب حاضر در این اردو داشتیم، همگی ضمن ابراز رضایت از برگزاری اردو، خواستار تداوم دیدار طلاب با مراجع و آیات عظام شدند.

دریایی افزود: خوشبختانه در اردوی قبلی که بیش از 300 طلبه به مشهد مقدس سفر کردند نیز شاهد بهره مندی علمی و معنوی طلاب از فضای ملکوتی بارگاه امام هشتم (ع) و دیدار با علمای این شهر بودیم.

وی با اشاره به اینکه حضور طلاب در کلاس اخلاق آیات بزرگان فرصت مغتنمی برای طلاب استان بود، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بازهم شاهد این اردوهای مفید و غنی برای طلبه های این خطه باشیم.

گفتنی است، نزدیک به 360 طلبه از مدارس علمیه استان کردستان در اردوی زیارتی و علمی قم حضور داشتند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م.ر IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 0
    باید گفت : اگر چه نفس دیدار علما امر پسندیده و مورد سفارش روایات ماست اما خصوص این دیدار طلاب کردستان با مشکلات عدیده ای همراه بود از مشکلات اسکان و عدم بهداشت و.... کام طلاب را تلخ می کرد و اثر کلام بزرگان را کم.