جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تشییع پیکر شدای گمنام در ساری

پیکر پاک و مطهر ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ساری تشییع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، پیکر پاک و مطهر ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس، امروز هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ساری تشییع شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم باشکوه با حضور گسترده علما، روحانیان، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مرکز استان برگزار شد.

پیکرهای پاک ۱۱ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که از روز گذشته وارد مازندران شدند با گذر از شهرهای سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائم‌شهر امروز بر دستان مردم ولایت مدار و شهیدپرور مرکز استان مازندران تشییع شدند.

بر اساس این گزارش، مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام با حضور شخصیت‌های مختلف و مردم در ساری از میدان شهدا آغاز و به سمت امام‌زاده یحیی(ع) تشییع شد.

پیکر پاک دو تن از این شهدا برای خاک‌سپاری در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد به آن شهرستان انتقال یافت که به ترتیب ۲۵ و ۱۹ ساله بودند که در عملیات خیبر جزیره مجنون و عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیدند.

همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر هم به اداره کل اطلاعات مازندران در ساری انتقال یافت تا در آنجا آرام بگیرد. این دو شهید ۲۵ و ۲۰ ساله بودند که به ترتیب، در عملیات رمضان در شرق بصره و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند.

بنا بر این گزارش، پیکر سه شهید گمنام هم به روستای محمدآباد بخش دودانگه ساری انتقال یافته است. این سه شهید ۲۶، ۲۳و ۲۴ساله بودند که به ترتیب، در عملیات محرم منطقه شرهانی، عملیات رمضان منطقه شرق بصره و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

پیکرهای دو شهید گمنام ۲۴ و ۲۰ساله که در عملیات‌های والفجر یک منطقه فکه و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند نیز به شهرستان سیمرغ انتقال یافت تا فردا چهارشنبه پس از تشییع در بوستان عمومی آنجا به خاک سپرده شود.

همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر هم به شهرستان بابل منتقل می‌شود تا فردا در آن شهرستان تشییع و در دانشگاه علوم و فنون بابل به خاک سپرده شوند. این دو شهید که ۲۶ و ۲۹ ساله بودند به ترتیب در عملیات بیت‌المقدس منطقه پنجوین و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

لازم به ذکر است، پیکر یک شهید گمنام دیگر هم که در روستای قراخیل قائم‌شهر به خاک سپرده شد ۲۸ ساله و در عملیات ایزایی والفجر هشت منطقه عملیاتی ‌ام الرصاص به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha