جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباس رضایی - کرمان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان از اجرای طرح «تربیت رابطین فرهنگی» در استان خبر داد.

حجت الاسلام عباس رضایی معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، از برگزاری جلسه رابطین فرهنگی شرق استان کرمان در شهرستان بم خبر داد و گفت: معاونت تبلیغ تلاش بر تامین مبلغ برای تمام روستاهای سطح استان را دارد، اما تامین مبلغ برای برخی مناطق به علت کمبود نیروی انسانی و یا دوری منطقه و یا مسائل دیگر امکان پذیر نمی باشد، لذا برای رفع این مشکل طرح «تربیت رابطین فرهنگی» اجرا می شود.

وی در رابطه با جزئیات طرح تربیت رابطین فرهنگی، افزود: در این طرح افراد مورد اعتماد غیر طلبه که از طرف رابطین هجرت شهرستانها معرفی میشوند، مورد آموزشهای مختلفی چون احکام، عقاید، شبهات و... در حد کلیات قرار میگیرند تا به عنوان رابط فرهنگی معاونت تبلیغ در مناطق مشخص فعالیت کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان افزود: افراد معرفی شده عموما از فرهنگیان یا سپاهیان مناطق هستند و در غیر از این سعی بر این بوده است که حداقل افراد مدرک دیپلم را دارا باشند.

وی به حمایتها از طرف معاونت تبلیغ برای رابطین فرهنگی اشاره کرد و گفت: پس از ارائه آموزش های لازم، معاونت تبلیغ حوزه استان رابطه خود را با رابطین فرهنگی حفظ کرده و علاوه بر تامین کتاب، در مباحثی چون مشاوره و پاسخ به شبهات از آنها پشتیبانی میکند.

حجت الاسلام رضایی به جلسه رابطین فرهنگی اشاره کرد و افزود: امروز جلسه رابطین فرهنگی شرق استان کرمان با حضور ۲۵ نفر در شهرستان بم در حال برگزاری است که این جلسه تا فردا ادامه دارد. همچنین هفته آینده در شهرستان کهنوج به مدت دو روز جلسه رابطین فرهنگی جنوب کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha