جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات در بحث سلامت تقدم پیشگیری بر درمان است گفت: بحث درمان محوری رویکردی منسوخ شده در جهان است و مرکز خدمات نیز رویکرد پیشگیری محوری را در اولویت ها خود در بحث سلامت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز امروز در دوازدهمین همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به ماموریت اصلی معاونت سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات گفت: مساله درمان و سلامت جامعه هدف مرکز خدمات دو مامورت اصلی این معاونت است.

وی با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات در بحث سلامت تقدم پیشگیری بر درمان است گفت: درمان محوری رویکردی منسوخ شده در جهان است و مرکز خدمات نیز رویکرد پیشگیری محوری را در اولویت های خود در بحث سلامت قرار داده است.

معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات گفت: در برخی کشورهای پیشرفته برای بحث سلامت یارانه اختصاص می دهند و اهمیت ویژه ای قائل هستند تا مردم بیمار نشوند و نیازی به درمان نداشته باشند.

 وی گفت: یکی از رسالت های مرکز خدمات توجه به خانواده ها است و در زمینه سلامت نیز تاکید ویژه ای به برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت ویژه خانواده

حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز گفت: دستیابی به این هدف ارزشمند بدون همکاری همه مسئولان حوزه ممکن نیست و درخواست داریم با مرکز خدمات در برگزاری کارگاه های سلامت و دیگر برنامه های این معاونت در بحث سلامت همکاری لازم را داشته باشید.

وی با بیان اینکه توجه به بحث بیمه نیازمند فرهنگ سازی در کشور و در حوزهای علمیه است گفت: ضرورت دارد که مدارس علمیه توجه ویژه ای به بحث بیمه داشته باشند و نسبت به بیمه کردن مدارس و دیگر مراکز مربوطه اقدام کنند.

معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات گفت: سنجش سلامت طلاب جدیدالورود با تدبیر مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه های علمیه ایجاد شده است و اطلاع از وضعیت سلامت جسمی طلاب یکی از مهمترین اهداف این طرح است.

وی گفت: گاهی اوقات طلاب و روحانیون از وضعیت بیماری خود آگاهی ندارند و این آزمایش ها موجب می شود که از بیماری خود مطلع شده و برای بهبود آن اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز در پایان از همکاری خوب معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با مرکز خدمات قدردانی کرد و خواستار شد این همکاری ها در سال آینده نیز مانند گذشته ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha