جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ حجت الاسلام جباری با بیان این که باید از همه ظرفیت ها در جهت بالا بردن سطح علمی، معرفتی، پژوهشی و اخلاقی دانش آموزان مدارس تأکید کرد و گفت: باید در کنارتوجه به مباحث علمی ‌و آموزشی مبانی دینی و اخلاقی نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، امروز در جمع نخبگان پژوهشی این شهرستان مدرسه با اشاره به اهمیت علم آموزی در اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام در اهمیت علم آموزی فرمودند بهترین شما از امت من کسانی هستند که اهل علم و اندیشه اند و تلاش می کنند سرشاخه علوم را بیاموزند.

وی با بیان این که در طول تاریخ شخصیت های بسیاری در عرصه های مختلف علمی ظهور کردند که منشأ خدمات ارزشمندی در جامعه بودند، افزود: هرچقدر از مرگ دانشمند بگذرد نام او همچنان در جامعه علمی و در میان صاحبان علم و اندیشه زنده است.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با بیان این که ریشه همه بدهی ها و مشکلات در جهالت است، افزود: انسان ها با علم آموزی می توانند جهل و نادانی را از جامعه دور کنند.

وی به سخنی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص اهمیت علم اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند سرچشمه و سرآمد همه علوم، علم خداشناسی است یعنی انسان پی ببرد و معرفت پیدا کند کسی که این عالم با این وسعت و بزرگی را خلق کرد تمام عالم دست او است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که نخبگان جامعه چند مسئولیت دارند که نخستین آن مراقبت و مواظبت از خود در برابر دشمنان است، افزود: نخستین دشمن شیطان است که انسان را به فقر، فلاکت و بیچارگی دعوت می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که امیرالمومنین(ع) فرمودند هیچ فقری بدتر از بی سوادی نیست، افزود: فقر فرهنگی نیز برای جامعه خسارت زا است که باید در جامعه اسلامی از بین رود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که پیامبران الهی آمدند تا عقول جامعه را رشد دهند، تصریح کرد: متأسفانه در طول تاریخ علیرغم تلاش های پیامبران و ائمه معصومین(ع) اما همچنان عده ای در فقر فرهنگی و اخلاقی به سر می برند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر دومین دشمن انسان را هوای نفس دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از مشکلات و بحران های جوامع از همین موضوع نشأت می گیرد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که بشر با پیروی از هواهای نفسانی مشکلات و بحران های بسیاری را رقم زدند، خاطرنشان کرد: هوای نفس انسان از مسیر صحیح منحرف و در ورطه نابودی قرار می دهد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، دنیا را سومین دشمن انسان معرفی کرد و بیان داشت: مصیبت ها، حسادت و رفیق ناباب از مظاهر دنیایی است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که دنیا، دنیای انحراف است، گفت: کسی در این دنیا می تواند ره به جایی ببرد که خود را حفظ کند.

امام جمعه بهشهر ادامه داد: امیرالمومنین(ع) فرمودند: از وقتی تشخیص دادم انقلاب پیغمبر حق است هیچ گاه در حق شک نکردم، زیرا شک، آدمی را به انحراف و بیراهی می کشاند.

حجت الاسلام جباری با ببان این که امروز نباید دشمن را نادیده بگیریم چون دشمن در کمین است، خاطرنشان کرد: دشمن علم ما را هدف قرار داده است و باید مراقب باشیم تا دشمن به هدف شوم دست پیدا نکند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه دشمن به بهانه مسائل هسته ای و موشکی فشارهای بسیاری را به ملت ایران وارد کرد، گفت: غرب از ترس اقتدار بین المللی ایران اسلامی همواره به دنبال فشار و تهدید ملت ایران است.

وی با بیان این که دشمنان همه توان و تلاش خود را برای ضربه زدن به این انقلاب به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در سایه خودباوری که از امام راحل هدیه گرفت امروز به کشوری قدرتمند در عرصه های مختلف تبدیل شده است.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بهره گیری از نیروهای توانمند و مستعد در بدنه آموزش و پرورش، گفت: عدم حضور نیروهای توانمند و متخصص در دستگاه تعلیم و تربیت منجر به عدم موفقیت این مرکز بزرگ علمی کشور در رسیدن به اهداف بلند علمی و تربیتی خود خواهد شد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که باید از همه ظرفیت ها در جهت بالا بردن سطح علمی، معرفتی، پژوهشی و اخلاقی دانش آموزان مدارس استفاده کرد، گفت: باید در کنارتوجه به مباحث علمی ‌و آموزشی مبانی دینی و اخلاقی نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای در ترویج فرهنگ دینی و تربیت اسلامی دارد، افزود: آموزش و پرورش خاستگاه تجلی مفاهیم دینی و ترویج مبانی اسلام است و از اهداف دستگاه تعلیم و تربیت کشور، رشد و پرورش انسان ها در ابعاد آموزشی و تربیتی است و چه بسا عامل تربیت در اولویت قرار دارد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که همانگونه که برای ارتقا علمی تلاش می کنیم باید به تزکیه نفس و تحکیم مبانی و اصول اخلاقی نیز توجه نشان دهیم، گفت: استادان و معلمان که در مدارس و دانشگاه ها هستند باید علاوه بر الگوی مناسب بودن برای انتقال و ترویج علم آموزی بیشتر تلاش کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha