جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدابراهیم دهقان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دهقان گفت: امروز شیطان به هر طریقی می خواهد که انسان درستکار و باتقوا را از صراط مستقیم خارج کند، لذا باید مواظب اعمال خود باشیم و اجازه ندهیم که روحمان به تسخیر افکار شیطانی درآید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم دهقان ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) شهر سنندج اظهار داشت: در قرآن کریم خداوند برای انسان ها صفات بسیاری را آورده است که اولین آن تقواست. شما طلاب خواهر باید در اجتماع به عنوان یک مبلغ دین مبین اسلام باشید و بتوانید که قوانین و دستورات الهی را در بین بانوان جامعه تبیین کنید.

وی ادامه داد: خداوند بزرگ در آیه ۱۳ سوره حجرات آورده است که «إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ» زن و مرد هیچ امتیازی هم نسبت به هم ندارند و هر دو لازمه خلقت بوده «وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» شما را قبیله قبیله و تیره تیره آفریدیم برای اینکه همدیگر را بشناسید اما امتیاز این است « إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ» گرامی ترین شما پرهیزگارترین شماست.  از این سخنان گوهربار به خوبی هویداست که همه در برابر خداوند منان با هم برابر و یکسانیم مگر در تقوا و ورع.

این استاد حوزوی عنوان کرد: البته معنای تقوا بسیار گسترده است. تقوا هم معنای اجتماعی دارد و هم فردی، در بعد فردی تقوا یعنی انسان خود را از گناهان دور نگه دارد و در هر جا و هر زمان، خداوند را در مقابل خویش ببیند.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان تاکید کرد: امروز شیطان به هر طریقی می خواهد که انسان درستکار و باتقوا را از صراط مستقیم خارج کند، لذا باید مواظب اعمال خود باشیم و اجازه ندهیم که روحمان به تسخیر افکار شیطانی درآید.

 استاد اعزامی از قم با اشاره به اینکه تقوا به معنای رابطه با پروردگار نیز می باشد، گفت: ما تا زمانی نورانی و ریشه در انسانیت داریم که با تقوا باشیم و خدایی ناکرده اگر این ارتباط قطع شود دیگر نمی توانیم خود را پاکدامن محسوب کنیم و آنگاه خود را در دامن شیطان خواهیم دید.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: هر چه میزان رابطه ما با خداوند بیشتر شود، به ما نزدیک تر می شود و در مواقع حساس ناجی ما خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha