جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسرائیل حکم بازداشت موقت خبرنگار زن فلسطینی و ۴۵ تن دیگر را تجدید کرد

حوزه/ به گفته جامعه زندانیان فلسطینی، مقامات رژیم صهیونیستی حکم بازداشت موقت بشرا طویل، خبرنگار زن فلسطینی از کرانه باختری اشغالی و ۴۵ تن دیگر را تجدید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، مقامات اسرائیل حکم بازداشت موقت «بازداشت اداری» خبرنگار زن فلسطینی و 45 تن دیگر را تجدید کردند.

به گفته جامعه زندانیان  فلسطینی، مقامات صهیونیستی روز پنج شنبه 46 حکم بازداشت «موقت» علیه زندانیان فلسطینی از جمله یک خبرنگار زن صادر کردند.

محمد حلبی وکیل این جامعه در این باره گفت: مقامات اسرائیلی یک حکم بازداشت موقت 4 ماهه علیه بشرا طویل خبرنگار فلسطینی صادر کرده اند.

گفتنی است طویل یک ساکن شهر البره در کرانه باختری اشغالی و زندانی سابق فلسطینی می باشد. وی پیش از این در نوامبر 2017 بازداشت شده و پیش از تجدید این حکم 6 ماه را در زندان های اسرائیلی سپری کرده است.

جامعه زندانیان فلسطینی همچنین اعلام کرد 10 تن از زندانیانی که حکم بازداشت موقت آن ها تجدید شده، زندانی سابق می باشند.

رژیم صهیونیستی از «بازداشت موقت» منحصرا علیه شهروندان فلسطینی استفاده می کند. این سیاست به شدت محکوم شده اسرائیلی به رژیم صهیونیستی مجوز بازداشت افراد بی گناه را می دهد.

حکم بازداشت موقت زمانی صادر می شود که صهیونیست ها قصد دارند یک فرد فلسطینی را بدون هیچ گونه مدرک، شاهد یا برگزاری دادگاه مورد بازداشت قرار دهند و هر 6 ماه در سرزمین های اشغالی این احکام تجدید می شوند. گاها برخی بازداشتی ها بیش از ده ها سال به این شیوه در اسارتگاه های اسرائیلی به سر برده اند.

در این میان گروه های حقوق بشر بر این باور هستند که سیاست بازداشت موقت اسرائیل وسیله ای برای سرکوب فعالان مدنی، سیاستمداران و خبرنگاران فلسطینی است. به گفته ادامیر، گروه حقوق بشر زندانیان، در ماه آگوست هم اکنون 6 هزار و 279 فلسطینی در اسارتگاه های اسرائیل هستند که 465 تن آن ها تحت بازداشت موقت قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha