جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ حجت الاسلام معرفت گفت: مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های علمیه تا کنون وجود نداشته که با تعاملات ایجاد شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های علمیه تشکیل و درسی نیز برای تربیت مربیان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  حسین  معرفت امروز در جمع خبرنگاران گفت: در قرآن کریم بیش از 300 آیه در مورد امر به معروف و نهی از منکر وارد شده که متاسفانه امروزه مفاهیم این آیات به درستی در بین جامعه اسلامی تبیین نشده است.

وی افزود: واژه"خیر" در فرهنگ قرآنی آن چیزی بوده که انسان برای رسیدن به کمال آن را انتخاب کرده و آن را دنبال می کند، در امر به معروف و نهی از منکر مصلحت کلی و عمومی جامعه مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام معرفت خاطر نشان ساخت: نقش رسانه های عمومی در اشاعه فرهنگ عمومی بسیار موثر است  چرا که رسانه یکی از مهم ترین پدیده های مهم و مورد اقبال در جوامع به ویژه در ایران است، امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسلمات دینی بوده که در جامعه مهجور مانده است.

وی گفت: در یک سال گذشته در ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم امور فرهنگی در دست اجرا بوده اما حقیقت این است که کارهای فرهنگی دیر بازده بوده و آثار خود را در آینده نشان می دهد، امر به معروف و نهی از منکر زبان خشن و قهری ندارد بلکه فرهنگ مهر و عطوفت است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: حدود 2300 معلم در آموزش و پرورش شورای امر به معروف تشکیل داده اند و همچنین در دوره متوسطه از بین دانش آموزان نیز شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

وی گفت: مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های علمیه تاکنون وجود نداشته ولی با تعاملات ایجاد شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های علمیه تشکیل و درسی نیز برای تربیت مربیان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

حجت الاسلام معرفت خاطرنشان ساخت: 600 مرد و 400 خانم به صورت تخصصی و به صورت روزانه در سطح شهر به امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند، تمام خروجی های ستاد امر به معروف و نهی از منکر ذر هیئت اندیشه ورز سنجیده می شود.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه های امر به معروف و نهی از منکر مسئله حجاب بوده است؛ در هر مکانی که فساد یا مفسده ای وجود داشته باشد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آنجا حضور می یابد.در 62 صنف استان قم ستاد امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است.

حجت الاسلام معرفت در پایان گفت: در 95 درصد از ادارات دولتی استان نیز شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده که به منکرات موجود در ادارت دولتی رسیدگی می کند، امر به معروف دفاع از حقوق مردم  است که شایسته می باشد  مردم در راه تعالی آن همکاری های لازم را داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha