جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بسته های مشکوکی به دفتر سه نماینده مسلمان پارلمان انگلستان فرستاده شد

حوزه/در حالی که روز دو شنبه دو بسته مشکوک و نامه های تهدید آمیز به دو سیاستمدار مسلمان فرستاده شده بود، اواخر روز سه شنبه نیز همین اتفاق برای روپا حق سیاستمدار مسلمان انگلیسی در حزب کارگر تکرار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، پلیس بریتانیا درباره فرستاده شدن نامه های نژادپرستانه و بسته های مشکوک به یک سیاستمدار مسلمان روز سه شنبه و همچنین دو سیاستمدار مسلمان دیگر در روزهای پیش از آن تحقیقاتی را آغاز کرده است.

یک دستیار در دفتر روپا حق، سیاستمدار حزب مخالف کارگر در انگلستان روز گذشته به خبرنگاران گفت که دفتر وی در مجلس عوام یک بسته مشکوک دریافت کرده است.

وی گفته که نمی تواند گفته ها را تایید کند که بسته شامل یک ماده چسبناک و نامه اسلام هراسانه بوده است. اما در زمان کوتاهی کارکنان دفتر را تخلیه کرده اند.

در یک توییت نیز حق گفته که یکی از کارکنان به دلیل دست زدن به ماده محرک در بیمارستان بستری شده که اواخر روز گذشته مرخص شده است.

وی گفت: این قطعا یک الگوی مشخص است. اینکه نمایندگان پارلمانی مسلمان با چنین تهدیداتی روبرو شوند غیرقابل قبول است.

حق تایید کرد که نامه تهدیدآمیزی دریافت کرده و این تجربه بسیار ترسناکی بوده است.

وی تصویری از نامه را در اینترنت منتشر کرده است.

لازم به ذکر است پیش از این نیز در روز دوشنبه دو سیاستمدار مسلمان دیگر نیز بسته های مشابهی دریافت کرده بودند. به علاوه هفته گذشته نیز یک کمپین نژادپرست نامه های تهدیدآمیزی را علیه مسلمانان برای چندین شهروندان مسلمان بریتانیایی ارسال کرده بودند که در آن مردم را به خشونت گسترده علیه مسلمانان در یک بازی هولناک تشویق می کرد.

پلیس در بیانیه ای گفت: مقامات اداره در محل حضور دارند و بسته نیز مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی افزود: یک بسته دوم در همان مکان نیز دریافت شده است.

«روشن آرا علی» سیاستمدار مسلمان دیگری که چنین بسته ای دریافت کرده در توییتی اواخر روز دوشنبه نوشت: تجربه بسیار ناخوشایندی بود که زمان بازکردن یک بسته تهدیدآمیز داشتم.

محمدیاسین دیگر عضو مسلمان پارلمان بریتانیا است که چنین بسته ای را دریافت کرده است. وی گفت: مردم زیادی که نگران نامه تهدیدآمیز بودند با من تماس گرفته اند. همگی در امن و امان هستیم.

یاسمین قریشی نماینده حزب کارگر خواسته جلسه اضطراری در پارلمان برای رسیدگی به نامه های تهدید آمیز و تحریک به خشونت علیه مسلمانان تشکیل شود.

به گفته شورای مسلمانان بریتانیا این نامه ها ناراحتی و نگرانی گسترده ای را در جامعه اسلامی به همراه داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha