سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امروز در سایه امامزادگان و بقاع متبرکه مردم ما به آرامش معنوی می رسند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تلاش کنیم تا امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات سفر استان، از امامزادگان به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم یاد کرد و با بیان این که امروز در سایه امامزادگان و بقاع متبرکه مردم ما به آرامش معنوی می رسند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تلاش کنیم تا امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

حجت الاسلام حیدری از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنون ظرفیتی مناسب برای پذیرش و استقبال از مسافران نوروزی دانست و گفت: این اماکن ارزشمند یک ظرفیت بالقوه ای برای توسعه گردشگری مذهبی به شمار می روند.

وی با بیان این که اماکن زیارتی متبرکه، امامزادگان و بناهای دینی و اسلامی از ارزشمندترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی در این استان است، افزود: متأسفانه از این پتانسیل بالا تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که باید بسترهای لازم برای تقویت سفرهای مذهبی در کشور فراهم شود، گفت: در حال حاضر و با توجه به وجود هزاران امامزاده و بقعه متبرکه در استان این ظرفیت کاملاً مهیا است.

وی با بیان این که زمینه توسعه و گسترش توریسم مذهبی در استان باید فراهم شود، گفت: مازندران با توجه به این که نخستین حکومت شیعی در آن پایه گذاری شده است از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری مذهبی را دارد.

حجت الاسلام حیدری گردشگری مذهبی را بهترین و اثرگذار ترین راه حل برای گفتمان فرهنگی و دینی دانست و خاطر نشان کرد: مازندران دارای بقاع و اماکن زیارتی فراوانی در سطح کشور بوده و از این حیث می تواند زمینه جذب و جلب گردشگران مذهبی را در ایام نوروزی به استان فراهم آورد.

مدیر کل اوقاف مازندران افزود: با توجه به وجود بیش از هزار و 231 امامزاده شناسایی شده و بیش از پنج هزار مسجد، بقعه متبرکه، حسینیه، سقا خانه و تکایا که ثابت کننده عشق و ارادت مردم مازندران به ائمه اطهار (س) است، اما علیرغم وجود این اماکن مذهبی تاکنون برنامه ریزی مناسبی برای بهره برداری فرهنگی از اماکن دینی صورت نگرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه از ظرفیت های عظیم معنوی برخوردار هستند که باید عزم ما در این راستا باشد تا به شکل صحیح و شایسته ای از آن استفاده شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که باید از ظرفیت های مردمی و منطقه ای برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استفاده شود، افزود: اهتمام ارزنده ای باید وجود داشته باشد تا از امامزادگان به عنوان خطر مقدم فعالیت های فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گیری شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امام زادگان پرچمداران وقف و فعالیت های فرهنگی هستند، بیان داشت: توسعه فرهنگی همواره باید به عنوان اصلی اساسی و مهم مورد توجه باشد.

مدیر کل اوقاف مازندران تصریح کرد: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی نیازمند ساماندهی فعالیت های در این عرصه است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود به اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: این طرح در بیش از ۲۶۰ امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی به همکاری بیش از ۱۸۰ مبلغ دینی در اجرای این طرح دینی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح یکی از اقدامات ارزشمند سازمان اوقاف در ایام تعطیلات نوروز به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha