جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت:  زیبا ترین لحظات تحویل سال نو گلزار شهدایی است که خون مقدس آن شهیدان رنگ قرمز پرچم دیپلماتیک ایران را چون پرچمی برای استحکام بنیان این نظام و این مرز بوم تداعی می کند و در نوروز تا ابدیت جای شهدا چون هفت سین ایرانیان خالی نخواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، با اشاره به فرارسیدن بهار طبیعت، گفت: نوروز بزرگترین فرصت برای حفظ یکی از مهم ترین ارزش های اسلام یعنی صله رحم است.

وی تصریح کرد: آمد و شد و رفت و آمد بین اقوام ایرانی همچون کرد و ترک و عرب و بلوچ و ترکمن، کارگر و کارمند، دانشجو و روحانی، همه و همه دال بر صمیمیت، مهربانی، دگرگرایی و نوع دوستی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: در روز نوروز همان گونه ای که طبیعت پا به عرصه تجدد و دوباره آغاز شدن را با آغاز فصل سر می دهد انسان ها نیز باید خانه تکانی کنند و کینه ها و کدورت ها، حرص، طمع، ولع، دشمنی و حسادت ها را نسبت به دوستان و نزدکان کنار بگذارند و با زلال معرفت توحیدی خود را آماده پذیرای سال جدید کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اهمیت به تجمل گرایی اظهار داشت: مهمانی رفتن و وارد شدن مهمان بر ما هر دو نعمت بزرگی است که نباید به اسراف و چشم و هم چشمی خاتمه یابد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب  گفت: دیدار های نوروزی بهترین فرصت برای حفظ کرامت های انسانی و رسیدن به این حقیقت است، ائمه(ع) همواره دوستی و مهربانی را بین افراد جامعه تاکید و خود نیز اقدام و بین دوستان و شیفتگان توصیه می کردند، صله رحم سبب افزایش عمر، برکت رزق و نشاط و بالندگی در عبادت می شود.

وی افزود: باید مسائلی که سبب قهر و غضب الهی از دید و بازدید های می شود را کنار بگذاریم و تمام هم و غم ما در اجرای فرامین و دستورات اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان کرد: زیبا ترین لحظات تحویل سال نو گلزار شهدایی است که خون مقدس آن شهیدان رنگ قرمز پرچم دیپلماتیک ایران را چون پرچمی برای استحکام بنیان این نظام و این مرز بوم تداعی می کند و در نوروز تا ابدیت جای شهدا چون هفت سین ایرانیان خالی نخواهد ماند.

وی در پایان گفت: در نوروز اگر تفعل به کتاب حافظ می زنیم و روحیه می گیریم و در گوشه دل نوشته دل خود نیز بلبل خوان این غزل باشیم که بندگی را به هر چیز دیگر ترجیح داده و رضایت خدا را بهترین و بالاترین عیدی برای خود بشماریم.

ایرانیان و میهمان دوستان زبانزد تمام ملت های دنیا هستند، عاطفه، مهربانی، دلسوزی در میان ایران از خصایص ویژه ایشان به شمار می رود، بیاییم عید نوروز را فرصتی برای بندگی قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha