جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راهیان نور

حوزه/مسئول کاروان های حوزوی اعزامی استان قم گفت: در نوبت اول ۵ کاروان و در نوبت دوم، هفت کاروان از حوزه علمیه قم در اردوهای راهیان نور مناطق جنوب غرب شرکت می کنند.

حجت الاسلام سعید یزدانی، مدیر کاروان های حوزوی اعزامی استان قم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا  کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: کمترین وظیفه برای نگهداشت و پاسداشت یاد شهیدان حضور در قالب کاروان های راهیان نور و تجدید میثاق با شهدا است.

این مبلغ و مدرس حوزوی تصریح کرد: نسل امروزی با حضور در کاروان های راهیان نور با حال و هوای جبهه، فلسفه شهادت و دفاع مقدس، روحیه ایثارگری، جانبازی و شهادت آشنا خواهد شد و تأکیدات رهبری برای اهتمام و توجه بیشتر به راهیان نور در راستای آشنایی با آرمان های شهدا است.

مسئول کاروان های حوزوی اعزامی استان قم ادامه داد: راهیان نور کلاسی مدرن و بهترین محل آموزش و پرورش جوانان امروزی برای آشنایی با مفاهیم جبهه و جنگ است که سبب قداست، امنیت و بزرگترین پشتیبان برای مملکت خواهد بود.

حجت الاسلام یزدانی با بیان رسالت مهم طلبگی در عرصه راهیان نور ابراز داشت: طلاب، شهدا و آثارشان را به جامعه معرفی و انگیزه را در میان جوانان برای گام برداشتن در مسیر شهادت و ایثارگری دوچندان کنند و حماسه آفرینی ها و محل عروج شهدا را بیان نمایند.

وی راهیان نور را بهترین گام برای مقابله با حملات استکبار جهانی برشمرد و گفت: آشنایی با حماسه آفرینی ها و محل عروج شهدا بهترین گام برای قدر دانستن امنیت کشور و شهدا و رهبر معظم انقلاب است.

مسئول کاروان های حوزوی اعزامی استان قم با بیان این که اعزام طلاب از سراسر حوزه های علمیه کشور صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم در ۲۵ و ۲۸ اسفندماه اعزام طلبه و روحانی را انجام می دهد.

این مبلغ و مدرس حوزوی با اشاره به اینکه حوزه علمیه در کنار سایر اقشار ملت ایران تلاش کرده تا در اردوهای راهیان نور حضور پررنگی داشته باشد، گفت: در نوبت اول ۵ کاروان و در نوبت دم، هفت کاروان از حوزه علمیه قم در اردوهای راهیان نور مناطق جنوب غرب شرکت می کنند.

حجت الاسلام یزدانی به اعزام طلاب مجرد در قالب کاروان های راهیان نور در روزهای گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: کاروان های پیش روی، ویژه طلاب و خانواده هایشان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha