جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رمضانی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: اعتکاف نوعی انقلاب درونی و تظاهرات بندگی در مقابل خداوند است و خیل معتکفین که اکثرا جوانانند، مایه افتحار و مباهات جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین گفت: از فضیلت های ماه رجب آن است که ایام البیض در آن واقع شده یعنی روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم، در این ایام بر اعتکاف برای و روزه ‏داری، تأکید و سفارش شده است.

وی افزود: تأثير اعتكاف بسيار عميق و ژرف است و در آن افراد متحول می شوند و به دليل اينكه برای عبادت خاصی سه روز ميهمان خائه خدا هستند به طور قطع مورد عنايت پروردگار قرار می‌گيرند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: ماندگاری آثار اعتكاف همچون هر عمل شرعی نيازمند مراقبت است و معتكف پس از به جای آوردن اعمال در اين سه روز، باید به ياد داشته باشد كه خداوند در همه حال بر اعمال وی ناظر و حاضر است، اين امر موجب دوری معتكف از گناه شده و بهترين راه برای خودداری از ارتكاب به معصيت است.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: فرصت اعتکاف در ماه رجب از نعمات ارزشمندی است که اگر برای مسلمانان و محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) ایجاد شود فباید سجده شکر این نعمت را به جای آورد.

وی اظهار کرد: اعتکاف نوعی انقلاب درونی و تظاهرات بندگی در مقابل خداوند است و خیل معتکفین که اکثرا جوانانند، مایه افتحار و مباهات جامعه اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ماه رجب از ماه‌های عبادی سال، ماه استغفار، دعا و فصل عبادت خاص است و زمينه‌سازی برای ورود به ماه‌های شعبان و رمضان محسوب می‌شود.

وی افزود:  کسی که می خواهد خداوند توبه اش را قبول کند و او را ببخشد، خودش نیز باید نسبت به بندگان خدا بخشنده باشد و از اشتباهات آن ها چشم پوشی کند و اگر نتوانیم دیگران را ببخشیم، نباید انتظار داشته باشیم که خداوند ما را ببخشد و توبه ما را قبول کند.

حجت السلام نظری اظهار کرد:  اولین شرط توبه، پشیمانی قلبی از انجام گناهان گذشته و عزم بر ترک آنها در آینده است. تا وقتی که شخص با تمام وجود از ارتکاب گناه پشیمان نشود، توبه واقعی صورت نمی گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha