جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی - سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: اعتکاف بیمه‌کننده معتکف از خطرات معنوی است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به آئین معنوی اعتکاف اظهار داشت: سنت اعتکاف بین سنت‌ها و مستحبات، عبادتی بسیار مفید و تأثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اعتکاف یک سنت مؤکد و مقدس محمدی است و معتکفین باید در زمان اعتکاف خود را با قرآن مأنوس کنند، تصریح کرد: اگر کسی در خدمت دل باشد و غیر از خدا را در دل راه ندهد، دل او خدایی شده و آن دل چیزهایی را می‌بینید که دیگران نمی‌بینند و حرف‌هایی را  می‌شنود که دیگران  نمی‌شنوند.

وی با بیان اینکه اعتکاف برای تزکیه  دل است که دل‌پاک شود و پیامبر اکرم (ص) بر این سنت تأکید داشتند لیکن باید این سنت الهی را به‌خوبی اجرا کرد، افزود: خدا را شاکریم که این سنت معنوی به یک فرهنگ تبدیل‌شده و در این راه مردم استان سمنان پیشگام و پیش‌قدم شده‌اند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه باید در مراسم معنوی اعتکاف، قرآن به‌ویژه به‌صورت فردی زیاد قرائت شود و سخنران و مداحان هم مسائل اعتکاف را برای مردم بازگو کنند، خاطرنشان کرد: به معتکفان توصیه می‌شود در این مراسم معنوی دعاهای ماه رجب را باتدبیر و تأمل  بخوانند و معتکف با حضور خود در این آیین معنوی  یک سال خود را بیمه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha