جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار علی لاریجانی با مراجع تقلید

حوزه/ رییس مجلس شورای اسلامی وابستگي اقتصاد به نفت را از مشکلات کشور دانست و گفت: در نيم قرن گذشته درآمد نفتي کشور یکهزارو دویست ميليارد دلار بود، در حالي که هفتصد ميليارد دلار آن در دولت قبل بوده، اما سرمايه گذاري جدي در کشور صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در دیدار با مراجع تقلید ضمن تبريک سال نو گزارشي از کليات و جزييات بودجه سال 97 را بيان کرد.

وی تصريح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادي کشور تلاش کرديم اصلاحاتي متناسب با شرايط کشور در بودجه 97 به عمل آيد تا باعث حل مشکلات کشور شود.

لاريجاني  وجود شصت و پنج هزار طرح نيمه تمام ملي و استاني را از جمله مشکلات اقتصادي کشور برشمرد و گفت: اتمام اين طرح ها نيازمند ششصد هزار ميليارد تومان است که براي حل آن سازماني را ايجاد کرديم تا اين  پروژه ها را واگذار کند .

وي توجه به حقوق بازنشستگان و اختصاص ماهانه سه هزار ميليارد تومان براي تعديل حقوق اين قشر را از مهمترين اقدامات انجام شده در بودجه 97 ذکر کرد و گفت: به اين ترتيب انتظار مي رود مشکل حقوق بازنشستگان در مدت سه سال حل و فصل شود.

لاريجاني تعيين محل صرف يارانه ها براي بهداشت توليد و پرداخت مستقيم به مردم را نيز از ديگر ويژگي هاي بودجه امسال عنوان کرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اختصاص بیست و شش هزار ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت براي سرمايه گذاري ، تعيين محل درآمد پرداخت مشوق هاي صادراتي و اختصاص دوازده هزار ميليارد تومان براي سرمايه گذاري در اطراف روستاها را از ديگر ويژگي هاي بودجه امسال عنوان کرد.

لاريجاني پرسنل زياد دولت را از مشکلات کشور برشمرد و گفت: راه حل اين مشکل که مجلس بر آن تاکيد کرده است تشکيل دولت الکترونيک است.

وی وابستگي اقتصاد به نفت را از مشکلات کشور دانست و گفت: در نيم قرن گذشته درآمد نفتي کشور یکهزارو دویست ميليارد دلار بود و در حالي که هفتصد ميليارد دلار آن در دولت قبل بوده، اما سرمايه گذاري جدي در کشور صورت نگرفته است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري کرد ساز و کار در نظر گرفته در بودجه بتواند بخشي از  مشکلات کشور را حل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha