جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه انقلابی

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ، پاسخ به شبهات دشمن و کمک به حل مشکلات نظام اسلامی را از جمله مهم ترین وظایف حوزه انقلابی برشمرد.

حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: توجه به نیازهای روز جامعه و اقتضائات جدید یکی از شاخصه های مهم حوزه انقلابی است که در مسیر کمک به حل مشکلات نظام اسلامی، رسالت مهم پشتیبانی تئوریک و نظری از نظام اسلامی و کادرسازی را نیز برعهده دارد.

وی افزود: واقعیت آن است که ما هنوز در برخی مباحث مهم از جمله مدل اقتصادی و به طور خاص تر نظام بانکداری دچار مشکل جدی هستیم و باید الگوی عملی مناسبی بر اساس آموزه های دینی ارایه دهیم که در این باره نیاز به جای کار بسیاری وجود دارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بر لزوم تبیین و تشریح اصل ولایت فقیه برای آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان از سوی حوزویان تاکید کرد و گفت: به اعتقاد بنده این مساله باید با درنظر گرفتن شاخص های علمی صورت گیرد چرا که این مهم در درجه اول وظیفه حوزه است به این خاطر که متولی استخراج از مبانی فقهی می باشد.

وی بیان داشت: البته ما باید مراقب باشیم که برخی به اسم روشنفکری و دگراندیشی نخواهند مباحث انقلابی و دینی را به انحراف بکشانند و به این وسیله، به دنبال اهداف و مقاصد خاص خود باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha