جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که تحقق اهداف عالي بعثت در گرو وحدت امت اسلامي است، گفت: بايد در اين مسير تلاش کرده و با توليد انديشه و فرهنگ‌سازي در شکل گيري يک امت واحده قدم برداريم.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با تبریک مبعث رسول گرامی اسلام(ص) گفت: بعثت پیامبر(ص)، جان تازه ای به انسانیت بخشید.

وی با بیان این که بعثت پیامبر(ص) زمینه بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی بود، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) جامعه جاهل آن دوران را خدا محور کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روشنگری های پیامبر گرامی اسلام(ص) مردم را از زشتی و جهل نجات داد، تصریح کرد: بعثت را می توان روز تحول جامعه بشری دانست، چرا که جان تازه ای به انسانیت بخشید و زمینه بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی بود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، مبعث پیامبر اکرم(ص) را واقعه ای بزرگ در تاریخ بشر دانست و که باعث رها شدن انسان های در بند خرافه شد، گفت:  رایحه عطر رسول خدا(ص) که رایحه رهایی و آزادی بود، جهان را عطرآگین کرد.

حجت الاسلام خوبانی خارج کردن بشر از ظلمت و تاریکی را وظیفه مشترک پیامبران الهی دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) با معرفی اسلام ناب، بشر آن روز را به سعادت و تعالی حقیقی رهنمون ساخت.

استاد حوزه علمیه مازندران، پیامبر اسلام(ص) را عامل وحدت بین ما مسلمانان دانست و گفت: نبی مکرم اسلام(ص) در زمان خود توانست چتر وحدت را روی سر همه بشر اعم از مسلمان، غیرمسلمان بگستراند و شعار توحید پرچمی بود که پیامبر گرامی ما مسلمانان بلند کند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که پيامبر گرامی اسلام(ص)، علت اصلي بعثت خويش را اجراي مكارم اخلاقي در جامعه عنوان کردند، ادامه داد: بعثت در واقع يک انقلاب بزرگ فرهنگي بود که با تحول عظيمي در جامعه بشري اتفاق افتاد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که حضرت محمد(ص) براي تسخير دل آدميان و هدايت عقل انسان ها مبعوث شدند، ادامه داد: همين مهم نشانگر جامعيت و خاتميت پيامبر گرامي اسلام(ص) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در دوران جاهلیت اخلاق و کرامت انسانی زیر پای گذاشته شده بود، افزود: بعثت نبی مکرم اسلام(ص) پایانی بر افکار و عقاید دوران جاهلیت و آغاز گر فصل جدیدی در زندگی امت اسلامی بود.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که تحقق اهداف عالي بعثت در گرو وحدت امت اسلامي است، خاطرنشان کرد: بايد در اين مسير تلاش کرده و با توليد انديشه و فرهنگ‌سازي در شکل گيري يک امت واحده قدم برداريم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha