جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدویت

معاون حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مهدویت تأکید کرد و گفت: امروز گسترش تألیفات و همچنین انجام پژوهش های کاربردی در این خصوص یک ضرورت مهم در جامعه دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  محمد جواد قنبری، معاون منابع انسانی حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی طلاب مدارس علمیه ساری که با در آستانه نیمه شعبان برگزار شد، ضمن برشمردن فضايل منتظران واقعي امام زمان (عج ) گفت: شناخت واقعي آن حضرت بر همه منتظران واجب و ضروري است.

وی با بیان این که امروز دشمن به دنبال خدشه دار کردن فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی است، افزود: طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان و مروجان دین رسالت سنگینی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی بر عهده دارند.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ مهدويت و انتظار، بخشي از آرمان هاي نظام اسلامي و مكتب تشيع است، بیان داشت: علما و بزرگان دینی همواره در جهت نشر و گسترش این فرهنگ اصیل دینی تلاش کردند.

حجت الاسلام قنبری، مهدويت را انديشه اي سازنده برای تعالی بشریت عنوان کرد و افزود: بايد اعتقاد به امامت به عنوان يكي از مباني اعتقادي اسلام مورد توجه واقع شود.

وی در ادامه سخنان خود تفسيرهاي انحرافي از انتظار فرج را عامل اصلي در تحريف فرهنگ مهدويت دانست وافزود: بايد منتظران واقعي امام زمان(عج) به شناخت درستي از اين فرهنگ برسند.

معاون حوزه علمیه مازندران، شناخت جامعه نسبت به مفهوم انتظار و مهدویت را یک اصل مهم در جامعه دینی عنوان کرد و گفت: فرهنگ مهدويت، فرهنگ ارزش ها و همان فرهنگ دين است که ترویج و انتقال آن به نسل جوان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

حجت الاسلام قنبری، خطر توطئه نظام سلطه عليه فرهنگ مهدويت را جدي دانست و تصريح كرد: در حال حاضر باید مسأله مهدویت و این فرهنگ ارزشمند دینی به عنوان یک موضوع محوری مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مهدویت تأکید کرد و افزود: امروز گسترش تألیفات و همچنین انجام پژوهش های کاربردی در این خصوص یک ضرورت مهم در جامعه دینی است.

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حیات شيعه به تفکر مهدويت وابسته است، تصریح کرد: ادامه حيات شیعه نیز منوط به تلاش جهت زمينه سازي براي تحقق آن وعده الهي است.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که حضرت مهدي(عج) تا روزي که اراده حضرت حق براي ظهور محقق نگرديده در پرده غيبت به سر مي برد، افزود: مردم از برکات و نعمات وجود ایشان بي بهره نيستند و همانند خورشيدي که در پشت ابر است، آثار وجودي حضرت بر بندگان خدا ظهور و بروز دارد.

وی ادامه داد: روزي که مشيت و اراده حق بر ظهور تحقق يابد حکومت جهاني تشکيل و صلح، امنيت، رفاه، آسايش و دينداري همه جارا فرا خواهد گرفت و عدالت واقعي محقق خواهد شد و ظلم و ستم و فساد و تبعيض براي هميشه رخت از جهان بر خواهد بست.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله مهدويت برای مسلمانان به ویژه تشيع نيرو و انرژي مثبت به ارمغان خواهد آورد، افزود: این فرهنگ اصیل دینی ما را براي رسيدن به يک زندگي سالم و سعادتمند مصمم‌تر و مستحکم‌تر مي کند زيرا مهدويت ايستايي و توقف نيست بلکه مهدويت حرکت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha