شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، تخریب و تضعیف چهره حوزه و روحانیت را یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: باید با ارتباط عمیق تر با مردم توطئه دشمنان علیه حوزه و روحانیت را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست معاونان و رابطان تهذیب حوزه علمیه استان که با موضوع تلبس در ساری برگزار شد با بیان این که موضوع تلبس در حوزه علمیه بر اساس یک سری سازوکارهای قانونی خاصی صورت می گیرد، گفت: در حال حاضر معاونت تهذیب مرجع رسمی بررسی و صدور حکم تلبس برای طلاب است.

وی با تأکید براین که هر گونه تلبس در مدارس علمیه باید طبق قانون مصوب حوزه صورت گیرد، افزود: اگر خدای ناکرده غیر از ضوابط اعلام شده تلبسی صورت گیرد، از لحاظ قانونی و شرعی ایراد دارد و متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اتمام پایه پنجم نخستین شرط ارائه تقاضای تلبس در سامانه تلبس است، تصریح کرد: علاوه بر این طلاب باید در مصاحبه علمی، کارگاه تلبس، گزینش و آمار نیز شرایط لازم را کسب کنند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در گذشته سازوکار مشخصی برای تلبس وجود نداشت و گاهی شاهد برخورد سلیقه ای با این موضوع بودیم، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر خوشبختانه ضوابط کاملاً قانونی در این بخش حاکم شده است.

وی در ادامه با تأکید براین که لباس روحانیت از ارزش و قداست بالایی برخوردار است که باید این جایگاه از سوی طلاب حفظ شود، تصریح کرد: نباید با برخی مسائل حاشیه ای این جایگاه ارزشمند خدشه دار شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شأن لباس روحانیت در درجه اول باید از سوی خود طلاب و روحانیان حفظ شود، افزود: نباید بگذاریم خطا و اشتباهات سهوی موجب بدبین شدن مردم نسبت به لباس روحانیت شود.

حجت الاسلام طبرسی همچنین با بیان این که امروز همه ما در برابر لباس مقدس روحانیت وظیفه داریم، خاطرنشان کرد: اعمال، گفتار و رفتار یک طلبه و روحانی در جامعه باید به گونه ای باشد تا ایجاد شبهه نکند.

وی در ادامه سخنان یکی از اقدامات مهم سال های اخیر معاونت تهذیب را ارائه حکم تلبس به طلاب عنوان کرد و افزود: این حکم مجوز پوشیدن لباس برای طلاب است که پس از شرکت در کارگاه تلبس و اخذ شرایط و امتیازات لازم به آنها ارائه خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حکم تلبس در جایگاه یک کارت شناسایی برای طلاب ملبس است، خاطرنشان کرد: طلبه ای که لباس مقدس روحانیت بر تن دارد باید حتماً این حکم و مجوز را در اختیار داشته باشد در غیر این صورت پوشیدن لباس از سوی او غیر قانونی است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که پوشیدن لباس پایان راه نیست، بلکه آغاز راه پرفرازو نشیب طلبگی استت، تصریح کرد: وظایف و رسالت طلاب پس از پوشیدن لباس مقدس روحانیت شروع می شود.

وی با بیان این که امروز دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب تلاش می کنند تا جایگاه روحانیت در جامعه را تضعیف کنند، افزود: طلاب باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند تا خدای ناکرده موجب حاشیه سازی برای این قشر اثرگذار جامعه نشوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، تخریب و تضعیف حوزه و روحانیت را یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: باید با ارتباط عمیق تر با مردم توطئه دشمنان علیه حوزه و روحانیت را خنثی کنیم.          

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha