یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، کارنامه عملکرد جامعه روحانيت را در تاريخ روشن و عزت آفرين ارزيابي کرد و گفت: با گذري کوتاه بر تاريخ خواهيم ديد حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه اسلامي به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع روحانیان مستقر غرب استان به نقش روحانيت در تاريخ اسلام اشاره کرد و گفت: روحانيت در همه عرصه ها حضوري تعيين کننده و بي بديل داشته است.

وي با بيان اينکه نقش حوزه و روحانيت در شکل نظام مقدس جمهوري اسلامي بي‌بديل بوده است، افزود: اين نهاد ارزشمند پس از پيروزي انقلاب نيز در تقويت پايه‌هاي انقلاب همه توان خود را به کار گرفته است.

حجت الاسلام شکریان از روحانيت به عنوان امين‌ترين مرجع فکري، عقيدتي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي براي مردم و جامعه ياد کرد و بيان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانيت به عنوان مرزبان دين و مرجع عقيدتي مردم نقشي تأثيرگذار در جامعه دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه روحانيت همواره تلاش کرده جهت‌گيري هاي اسلامي انقلاب حفظ شود، بيان داشت: حضور هميشه در صحنه علما و روحانيت مانع از تلاش دشمنان در تضعيف نظام اسلامي شود.

وی، روحانيت را پرچم‌دار تبليغ دين اسلام معرفي کرد و با بيان اين که علما و فقهاي ديني همواره در برابر ضد ارزش ها ايستادگي و مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: امروز نيز روحانيت آگاه و بصيرت در خط مقدم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاي ديني قرار دارد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که خلأ حضور روحانیت در جامعه موجب بروز معضلات اجتماعی و فرهنگی خواهد شد، افزود: هر جا که حضور روحانيت پر رنگ تر باشد دشمنان به هيچ عنوان توان حضور ندارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اينکه روحانيت بايد براي مقابله با انديشه‌هاي منحرف با همه توان خود وارد ميدان شود، ادامه داد: تنها روحانيت است که مي‌تواند با هجمه‌هاي گسترده غرب مقابله کند و تحقق اين مهم نيازمند تلاش جهاد گونه و به روز کردن اطلاعات از سوي روحانيت است.

 وي کارنامه عملکرد جامعه روحانيت در تاريخ را روشن و عزت آفرين ارزيابي کرد و افزود: با گذري کوتاه بر تاريخ خواهيم ديد حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه اسلامي به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: امروز هم اگر چيزي از اسلام، آموزه‌هاي اسلام و معنويت اسلام در دست است، محصول تلاش علماي گذشته، بزرگان دين، مراجع عظام تقليد و رهبران فکري جامعه است که نقش خود را به شايستگي در مقاطع مختلف تاريخي انجام داده اند.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که انقلاب اسلامي ايران فرصت و بستر مناسبي را براي حضور گسترده و تلاش روحانيت در عرصه هاي مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانيت نقش بسیار محوری در حفظ ارزش های دینی و الهی در جامعه اسلامی ایفا می کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha