یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ گردهمایی اساتید و روحانیون فعال مسجد مقدس جمکران

حوزه/ همایش معاونان تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نبوی در بابلسر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، همایش سه روزه معاونان تبلیغ کشور، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، در بابلسر آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در این همایش با بیان این که در این نشست سه روزه کمیسیون های تخصصی با موضوعات کاربردی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هر یک از معاونان تبلیغ استان ها نظر و دیدگاه خود را پیرامون موضوعات طرح شده در کمیسیون ها مطرح خواهند کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ارائه گزارش کمیسیون رسانه و بحث پیرامون آن، توجیه برنامه های اداره فرهنگی، هنر و رسانه، ارائه گزارش کمیسیون فرق و مذاهب و بحث پیرامون آن و همچنین توجیه برنامه های این اداره را از جمله مهم ترین برنامه های نخستین روز گردهمایی سه روزه معاونان تبلیغ کشور اعلام کرد.

وی به ارائه گزارش کمیسیون هجرت و  توجیه برنامه های اداره هجرت و امور مبلغان در روز دوم این همایش سه روزه اشاره کرد و گفت: در این نشست های تخصصی، طرح هجرت معاونت تبلیغ نیز به صورت کارشناسی و دقیق مورد بحث و بررسی و تصمیمات مناسب جهت رفع مشکلات پیش رو و تقویت این طرح از سوی اداره هجرت و امور مبلغان گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی ارائه گزارش کمیسیون همکاری ها، توجیه برنامه های اداره همکاری های تبلیغی، ارائه گزارش کمیسیون خودکفایی و توجیه برنامه های نظارت و ارزیابی و اداری مالی، ارائه برنامه های امور استان ها و توجیه برنامه های اداره مطالعات و پژوهش های تبلیغی را از جمله مهم ترین برنامه های روز دوم گردهمایی معاونان تبلیغ عنوان کرد.

وی، بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای لازم به منظور رفع این آسیب ها، کاربردی کردن و به روز رسانی تبلیغ دین، پرداختن به نیازهای اجتماعی و بررسی راهکارهای مناسب از قبیل ازدواج آسان و بررسی طرح حبل المتین و بینات از جمله محورهای قبل بررسی در این همایش سه روزه عنوان کرد.

حجت الاسلام صادقی تقویت بنیان های دینی در جامعه، ارائه راهکارهای لازم به منظور فعال تر کردن مساجد، بررسی چالش های پیش روی جهان اسلام، ضرورت ارتباط با نهادهای فرهنگی و همچنین تشکیل قرارگاه فرهنگی واحد در کشور به ویژه در امر تبلیغ را از جمله دیگر محورهای همایش سه روزه معاونان تبلیغ استان های کشور عنوان کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند مدیریت جهادی در امر تبلیغ دین هستیم، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن از همه توان خود برای ضربه زدن به دین و اعتقادات مذهبی مردم استفاده می کند، ضرورت بهره گیری از ابزارهای مناسب به منظور تبلیغ دین ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha