جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شورای اقامه نماز خراسان جنوبی

حوزه/دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال شهرستان قائن میزبان چهارمین اجلاس استانی نماز با محوریت شیوه‌های دعوت به نماز و نماز و شهدا است، گفت: یکی از نیازهای استان در بحث نمازخانه‌های بین‌راهی، تعیین مشخص قبله است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، امروز در شورای اقامه نماز خراسان جنوبی، اظهار کرد: در نمازخانه‌های بین‌راهی از سنگ‌های مهری که شبیه مهر است استفاده شود، تا بتوان آن را تطهیر کرد.

وی با بیان این که یکی از نیازهای استان در بحث نمازخانه‌های بین‌راهی تعیین مشخص قبله است که باید انجام شود، افزود: مجتمع‌ها، نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی خراسان جنوبی از نظر کمیت مشکل خاصی ندارد.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: در دو سال گذشته 15 هزار مهر نماز تحویل گرفتیم و در مساجد بین‌راهی قرار دادیم، اما همیشه مهر نماز نیست و یا کم و کثیف است.

حجت‌الاسلام کمیلی افزود: امسال شهرستان قائن میزبان چهارمین اجلاس استانی نماز با محوریت «شیوه‌های دعوت به نماز» و «نماز و شهدا» است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۸ مجتمع رفاهی بین‌راهی ساخته‌شده توسط آستان قدس در مسیرهای برون‌شهری خراسان جنوبی وجود دارد که آستان قدس برای ساخت مجتمع‌های رفاهی دیگر در خراسان جنوبی نیز برنامه‌ریزی کرده است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: هر سال یک گروه متشکل از یک نماینده از استانداری، ستاد اقامه نماز، راهداری و بهداشت از نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی بازدید می‌کنند که در ایام نوروز و تابستان این بازدیدها افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام کمیلی افزود: در مسیر بیرجند به مشهد و بیرجند به زاهدان حداقل فاصله بین نمازخانه‌ها و مساجد حدود ۳۰ کیلومتر و در مسیر بیرجند به طبس و طبس به تهران حدود ۵۰-۶۰ کیلومتر است که از نظر کیفی، نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی متفاوت هستند که مجتمع‌های بین‌راهی ساخته‌شده توسط آستان قدس رضوی بهترین و بیش‌ترین امکانات را برای مسافران فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تعیین دقیق قبله و رسیدگی به وضعیت فضای جلوی مجتمع‌ها، نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی از دیگر مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اما برخی از نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی از منظر وضعیت بهداشتی، تأمین روشنایی و سایر امکانات لازم وضعیت مطلوبی ندارد که در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha