جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شکایت دختر مسلمان اهل بمبئی از دانشکده ای که حجاب را ممنوع کرد

حوزه/ یک دانشجوی دختر مسلمان در شهر بمبئی هندوستان، از مقامات دانشکده محل تحصیلش که حجاب اسلامی را ممنوع کرده و مانع از شرکت وی در کلاس های درسی شده بودند به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از indianexpress، یک دانشجوی مسلمان محجبه در بمئبی، از دانشکده محل تحصیلش به دلیل ممنوعیت حجاب اسلامی به دادگاه شکایت کرد.

دانشجوی مسلمان رشته هومیوپاتی از کالج به دادگاه عالی بمبئی شکایت کرد. وی مدعی شد دانشکده محل تحصیلش به وی اجازه داشتن حجاب اسلامی را نداده و همچنین به بهانه حاضر نشدن در کلاس های درس، وی را از شرکت در جلسه امتحانات محروم ساخته است.

به گفته این دختر مسلمان، دانشکده در اقدامی غیرمنتظره و منزجر کننده، با ایجاد یک آیین نامه داخلی، دانشجویان دختر را مجبور به برداشتن حجاب هایشان کرده است. مقامات تحصیلی دختران مسلمان را تهدید کرده اند که در صورت داشتن حجاب اسلامی اجازه شرکت در کلاس های درس را نخواهند داشت. به گفته شاکی پرونده  بسیاری از دختران مسلمان یا حجابشان را برداشته یا به اجبار اقدام به ترک تحصیل کرده اند، اما او تصمیم گرفته با حجاب بر سر مواضع دینی اش باقی بماند و مبارزه کند و  به تحصیل ادامه دهد.

فرد شاکی و والدین به دانشکده گفته بودند که او امکان ندارد حجابش را دربیاورد و این یک وظیفه مذهبی می باشد. وی در ادامه افزود که برای حل این مشکل به چندین مقام تحصیلی محلی نیز مراجعه کرده است.

وی حتی به وزارتخانه منطقه نیز مراجعه کرده و آن ها با انتشار نامه ای ظاهرا دانشکده را مورد توبیخ قرار داده اند، با این حال مشکل دختران مسلمان نه تنها برطرف نشده بلکه وی از دانشگاه اخراج شده است. با وجود شکایت های متعدد دختر مسلمان وی سرانجام نتوانسته حق خود را از مقامات دانشکده بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha