جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: حضرت خدیجه کبری (س)، این بانوی بزرگوار اگر نبودند شاید سرعت و میزان و حدود گسترش اسلام و فرهنگ ناب اسلام به‌راحتی فراگیر نمی‌شد.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، به مناسبت به سالروز ارتحال حضرت ام‌المؤمنین خدیجه کبری (س) با اشاره به ایمان و مطیع بودن حضرت خدیجه کبری (س) نسبت به پیامبراکرم (ص) اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری (س) تا مدت‌ها فقط او و امیرالمؤمنین (ع) تنها کسانی بودند که پشت سر رسول خدا (ص) نماز جماعت می‌خواندند و جزو اولین‌های مؤمنین نسبت به رسالت رسول خدا (ص) بودند.

وی با بیان اینکه ثروت و مال حضرت خدیجه کبری (س) این بانوی بزرگ اسلام در اوج غربت دین مبین اسلام به داد مسلمین و اسلام رسید، تصریح کرد: حضرت خدیجه کبری (س)، این بانوی بزرگوار اگر نبودند شاید سرعت و میزان و حدود گسترش اسلام و فرهنگ ناب اسلام به‌راحتی فراگیر نمی‌شد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) اولین شخصیتی بود که به حمایت تمام‌قد از پیامبراکرم (ص) برخاست و در این راه جان و مال خود را فدا کرد، افزود: حضرت خدیجه کبری (س) زمانی که پیامبراکرم (ص) در محاصره بود و یا در زمان رسالت یار و یاور پیامبراکرم (ص) بودند و خود و مال خود را صرف اسلام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) همه ثروت خودش را برای اسلام هزینه کرد و این بانوی بزرگوار جایگاه بلندی در اسلام دارد و باید بیش‌ازپیش تعظیم و تکریم شود، خاطرنشان کرد: حمایت‌های مالی حضرت خدیجه کبری (س) از گسترش اسلام ناب محمدی (ص) صرف به حمایت‌های مستقیم ختم نمی‌شود و حمایت‌های مالی غیرمستقیم آن بانو در دوران سخت تحریم قریش نیز از ایجاد خلل در فرآیند گسترش اسلام ناب محمدی (ص) جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha