جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسسه امام خمینی(ره)

مسؤل ارتباطات رسانه ای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: این مؤسسه در نمایشگاه قرآن ۱۸۰ عنوان پایان نامه که برخی از ان ها دارای رتبه کشوری هستند را در معرض دید بازدیدکنندگان و محققان قرار داده است.

علی مسعودی مسؤل ارتباطات رسانه ای مؤسسه امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهار داشت: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برنامه آموزش خودش را از سال 54  شروع کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های خود را گسترش داد.

وی گفت: پس از آن مؤسسه آموزشی و پژوهشی به دستور امام خمینی(ره) و حمایت مقام معظم رهبری در سال 74 در ساختمان فعلی خود در قم مستقر شد و در کنار فعالیت های آموزشی به مسائل پژوهشی نیز پرداخت.

مسؤل ارتباطات رسانه ای مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه تاکنون قریب به 3 هزار دانش پژوه در 13 رشته آموزشی از این مؤسسه فارغ التحصیل شدند، افزود: در حال حاضر مؤسسه امام خمینی(ره) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانش پژوه می پذیرد.

وی تصریح کرد: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همچون سال های گذشته در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن حضور یافته و آخرین دستاورد ها و تحقیقات علمی و پژوهشی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

مسعودی ادامه داد: بخشی از محصولاتی که این مؤسسه در نمایشگاه قرآن عرضه کرده است عبارت اند از کتاب هایی در زمینه تفسیر، علوم قرآن و کتاب های دائرة المعارف مرکز علوم عقلی که شامل 30 عنوان کتاب و 20 عنوان نرم افزار می باشد.

وی گفت: 18 عنوان نشریه علمی پژوهشی و علمی ترویجی و نیز نشریات عمومی چون خانه خوبان و همچنین کتاب های مرکز مشاوره مأوا که بالغ بر 50 عنوان و تک نگاره در زمنیه های مختلف مشاوره تحصیلی، سبک زندگی، ازدواج و مسائل خانوداه می باشد از دیگر محصولات عرضه شده در غرفه مؤسسه امام خمینی(ره) در نمایشگاه قران است.

مسؤل ارتباطات رسانه ای مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: حدود 180 عنوان پایان نامه نیز در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است که از این تعداد 20 پایان نامه دارای رتبه کشوری هستند.

وی، استقبال مردم از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن را بسیار خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: مسؤلین برگزاری نمایشگاه طبق نظر سنجی هایی که سال گذشته انجام داده بودند تا حدی نسبت به رفع ضعف ها در نمایشگاه اقدام نمودند اما با این حال کاستی هایی نیز هنوز وجود دارد.

مسعودی به توجه بیشتر نمایشگاه قرآن امسال به معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به سال های قبل رشد چشمگیر توجه مردم به مفاهیم و معارف قرآنی را شاهد هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha