جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 452153
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
تصاویر/ مراسم جزء  خوانی قرآن کریم

حوزه/ همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، واحدها و مراکز مختلف جامعه المصطفی(ص) در سراسر ایران، میزبان ویژه برنامه های قرآنی در قالب های متنوع هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی المصطفی(ص) در قم، در کنار برگزاری محفل روزانه جزء خوانی قرآن کریم، دوره آموزش صوت و لحن تکمیلی، تربیت مربی حفظ قرآن کریم و مسابقه ترجمه و مفاهیم قرآنی با موضوع «سبک زندگی قرآنی» را ویژه طلاب برگزار می نماید.

مجتمع آموزش عالی فقه نیز در این ماه مبارک، همچون سال های گذشته میزبان سلسله نشست های تفسیری با حضور حضرت آیت الله سبحانی(زیدعزه) است و طلاب این مجتمع افزون بر حضور در محفل جزء خوانی قرآن کریم، در مسابقه تفسیر ترتیبی و مسابقه ترجمه و مفاهیم، به رقابت قرآنی می پردازند.

طلاب خواهر مجتمع آموزش عالی بنت الهدی در ماه مبارک رمضان، علاوه بر امکان شرکت در مسابقات قرآنی تفسیر موضوعی، حفظ قرآنی، ترجمه و شرح آیات و...، از دوره های آموزشی حفظ قرآن کریم، آموزش صحیح و زیباخوانی نماز، دوره تربیت مدیر قرآنی و حدیثی برخوردار هستند.

مسئولان این مجتمع،در کنار برگزاری محفل جزء خوانی قرآنی کریم، سلسله نشست های تفسیر قرآن کریم و نشست شرح ادعیه و زیارات را ویژه اعتکاف ماه رمضان، تدارک دیده اند.

برپایی محفل جزء خوانی قرآن کریم، برگزاری مسابقه چلچراغ 3 و کرامت و آموزش تجوید مقدماتی و صوت و لحن پایه، از برنامه های قرآنی موسسه عالی علوم انسانی جامعه المصطفی به شمار می آید.

اما نمایندگی جامعه المصطفی در اصفهان، در کنار مراسم جزء خوانی ماه مبارک رمضان، برنامه هایی نظیر لحظه های نورانی شو، نشست اهمیت تدبر در قرآن از دیدگاه امام خمینی(ره)، مسابقات ترجمه و مفاهیم قران، دعا و حدیث، مسابقه حفظ صحیفه سجادیه و دوره های آموزش حفظ و روانخوانی قرآن کریم را در ماه بهار دل ها برپا می دارد.

جامعه المصطفی واحد گرگان نیز در ماه مبارک رمضان، ختم قرآن در نماز تراویح، مسابقه ترجمه و شرح آیات موضوعی و محفل جزء خوانی و انس با قرآن را برای طلاب اهل سنت این واحد تدارک دیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha