جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام آقاتهرانی

حوزه/ دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی مسئولان به جهت دچار شدن به افکار لیبرالی و سکولاریستی ، اعتقادی به تمدن ناب اسلامی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، دوشنبه شب طی سخنانی در مراسم هیئت فاطمیون قم که در امامزاده سیدعلی(ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به این که داستان های تاریخی با تغییر شخصیت های خیر و شر در آن ها ، مُدام در حال تکرار شدن است، اظهار داشت: آنچه مهم است این که بدانیم همه ما در معرض امتحان الهی هستیم و باید در این عُمر کوتاه دنیوی ، قدر فرصت ها را دانسته و از تاریخ و داستان هایی که بر ما تکرار می شود، عبرت بگیریم.

 وی افزود: در برابر اسلام ناب محمدی(ص) همیشه دشمنان و چالش هایی مطرح بوده و دشمن هم دست از تلاش خود برنمی دارد به خصوص در عصر حاضر که از همه ابزارها و امکانات خود برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان بهره می برد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) همچنین با بیان این که هدف استعمار و استکبار از دوره رضاخان و قبل تر از آن ، غرب زده کردن ایران و دور کردن مردم ما از اسلام ناب بوده است، گفت: دشمنان همواره با روحانیت اصیل و انقلابی مشکل داشته اند و امروز هم با انواع و اقسام شیوه ها می خواهند روحانیت را تخریب کنند و در راس این دشمنی ها البته ولی فقیه قرار دارد.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب و حتی سال های ابتدای پیروزی انقلاب، برخی افکار به سمت رویکردهای سوسیالیستی می رفت و متاسفانه در این بین برخی دچار افکار التقاطی شده و به منافقین پیوستند امام با این وجود امام خمینی (ره) تحولی به جامعه داد و ما را به سمت اسلام ناب محمدی (ص) راهنمایی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی بیان داشت: انقلاب اسلامی و امام(ره) باعث عزت بیشتر شیعه ولایی و انقلابی شد و ارزش هایی مثل جهاد و شهادت در راه خدا در جامعه ما احیا و مورد توجه ویژه قرار گرفت، ضمن آن که نباید از یاد ببریم که مسایلی چون سیاست و اقتصاد اسلامی و اسلام جواهری و اسلام ناب تا قبل از نهضت و انقلاب امام(ره) چندان در جامعه ما مورد توجه و مطرح نبود.

وی همچنین با بیان این که رسوخ افکار و اندیشه های غربی و لیبرالی از جمله جدی ترین چالش های روزگار کنونی ماست، خاطرنشان کرد: چالش امروز ما افکار سکولاریستی است که از ناحیه لیبرال ها و غربزده ها ترویج داده می شود و در این بین متاسفانه متاسفانه برخی مسئولان به جهت همین افکار لیبرالی، اعتقادی به تمدن ناب اسلامی ندارند و نگاهشان به دین رویکرد حداقلی و برآمده از نگاه سکولاریستی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha