سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه / رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه سخنان امیدبخش مقام معظم رهبری جامعه را از انفعال نجات می‌دهد، گفت: روحانیت فرهنگ امیدبخشی را در جامعه تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری شاهرودی، در نشست علما و روحانیون شهرستان شاهرود به میزبانی حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد ، با اشاره به اینکه در نبرد فرهنگی و اقتصادی باید جبهه خود را مستحکم کنیم، اظهار داشت: دشمن با ایجاد اختلالات فرهنگی به دنبال پیاده‌سازی اهداف شوم خود در جامعه است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه فضای مجازی نجوا است و واقعیت‌ها در آن مطرح نمی‌شود، بنابراین باید جوان‌ها را به این مسیر سوق داد که هر آنچه در این فضاها گفته می‌شود را باور نکنند بلکه فرمایشات ولایت‌فقیه باید چراغ راه آن‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: در چنین شرایط و اوضاعی نباید اجازه داد تا جامعه منفعل شود بلکه باید بر ضرورت اتحاد و همبستگی تأکید بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه هنگام بروز مشکلات هر زمان مقام معظم رهبری از امید سخن گفتند اوضاع جامعه به نحو مطلوبی تغییر کرد، افزود: گفتمان امید باید در بین روحانیت ترویج داده شود و در شرایطی که دشمن ناامیدی جامعه ما را نشانه رفته است باید با روحیه امید آن‌ها را از رسیدن به اهداف خودشان ناکام بگذاریم.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن با خروج از برجام کار ایران را تمام‌شده فرض می‌کرد، خاطرنشان کرد: دشمن می‌کوشد تا با ایجاد و تقویت ناامیدی و پاشیدن بذر یاس و ناامیدی در جامعه، بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند و این همان فرصت پیش روی استکبار برای رسیدن به اهداف خود است که باید هوشیار بود.

وی بابیان اینکه در شرایطی که دشمن با دشمنی کار خود را پیش می‌برد، چرا ما نباید آرایش جنگی داشته باشیم، افزود: همان‌طور که در چهار دهه پیش،  اثبات کردیم پیروزی با رمز وحدت حاصل می‌شود، این بار نیز در شرایط جنگ اقتصادی و فرهنگی باید زمینه ایجاد اختلال را از دشمن سلب کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری با بیان اینکه دولت به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات نخواهد بود، گفت: این مهم می‌طلبد تا همه اقشار مختلف جامعه ازجمله روحانیت دربرداشتن مشکلات سهم خاص خود را ایفا کنند و برای حل مشکلات جامعه باید ابتدا از خودمان شروع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha