جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام داراب کلایی ، جانشین رئیس بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

حوزه/ حجت‌الاسلام داراب کلایی، انقلابی ماندن حوزه علمیه و ماندگاری انقلاب اسلامی را از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه حوزه و سپاه برشمرد.

حجت‌الاسلام علی اکبر داراب کلایی، جانشین رئیس بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک حوزه و سپاه در زمینه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، با بیان اینکه بسیج طلاب یکی از اقشار بسیار مهم و تأثیرگذار سازمان‌های اقشاری بسیج و به عبارتی امام قشر است، اظهارداشت: بسیج طلاب نقش بسیار مهمی در تبیین مبانی انقلاب اسلامی، ماندگاری انقلاب اسلامی و همچنین نهضت روشنگری برای همه اقشار بسیج دارد.

وی با بیان اینکه نقش اعزام برای تعلم روحانی چه به عنوان، مربی، امام جماعت، تحلیلگر مسائل سیاسی و نهضت روشنگری از وظایف ذاتی روحانیت و روحانی بسیجی به شمار می‌آید، افزود: مجموعه شورای هماهنگی عالی بسیج طلاب نقش هماهنگی و هم‌افزایی بین سازمان بسیج طلاب و روحانیون با مدیریت حوزه را بر عهده دارد و در همین راستا همه مصوبات و سیاست اصلی شورای عالی سیاست‌گذاری بسیج طلاب و روحانیون در بحث اجرا بر عهده کمیته کارشناسی هماهنگی بسیج طلاب میان بسیج طلاب و مدیریت حوزه است که مصوبات را اجرایی می‌کند.

* تعامل بسیار خوب بسیج طلاب و حوزه علمیه

این مقام مسئول با بیان اینکه در مدت ۵ سال از عمر تشکیل شورای عالی هماهنگی بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، فعالیت مشترک بسیار خوبی میان بسیج طلاب و حوزه علمیه برگزار شده است، گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان مدیران حوزه‌های علمیه برای اجرای برنامه‌ها و مأموریت‌های بسیج که بیشتر روشنگری، بصیرت افزایی،رزمی، فرهنگی و تبلیغی است، صورت گرفته، ضمن اینکه اعزام مبلغ به شبکه راهیان نور و تأمین روحانی برای فعالیت‌های اجتماعی و محل‌های آلوده، استقرار روحانی در مراکز، مساجد، روستاها و اماکن فاقد روحانیت است که از وظایف و هماهنگی حاصله میان دو مجموعه قلمداد می‌شود.

حجت‌الاسلام داراب کلایی، با بیان اینکه نشست‌های مشترک میان سازمان بسیج طلاب و روحانیون و مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور سالی یک‌بار برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این نشست‌ها هم‌افزایی بسیار خوبی در نشست‌ها اتفاق می‌افتد، برگزاری کمیسیون‌ها، نشست‌های تخصصی، دعوت از سخنرانان مطرح کشوری «سپاه، بسیج، مدیریت حوزه علمیه» و با حضور یکی از مراجع تقلید برگزار می‌شود.

* بررسی چگونگی ماندگاری انقلاب و نقش حوزه علمیه در همایش‌های سالانه مشترک

وی برگزاری همایش‌های منطقه‌ای را از دستاوردهای دیگر تعامل بسیج طلاب با حوزه علمیه برشمرد و گفت: این همایش‌ها در همه استان‌ها با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه، بسیج طلاب و مدیریت حوزه علمیه برگزار می‌شود و موضوعاتی از قبیل حوزه انقلابی، چگونگی ماندگاری انقلاب اسلامی و نقش حوزه علمیه در این باره، شناسایی آسیب‌ها و راهکارهای مقابله با آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش حوزه، بررسی و شناسایی خطرات برنامه‌ریزی‌شده دشمن برای حوزه، راهکارهای کمک به فعالیت‌ها و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی در نشست‌ها و کمیسیون‌های تخصصی همایش منطقه‌ای مورد بحث قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را ترغیب و تشویق مدیران تأثیرگذار در شبکه بسیج روحانیت و طلاب دانست.

این مقام مسئول، به نهضت روشنگری با هماهنگی دو مجموعه، اعزام سخنران کشوری به حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سال‌های گذشته به مناسبت ۹ دی، دهه فجر و هفته دفاع مقدس اشاره و گفت: برکات بسیار خوبی در حوزه روشنگری برای طلاب جوان، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اتفاق افتاده است.

* تولید نشریات تخصصی و ویژه‌نامه‌ها در زمینه‌های مختلف

حجت‌الاسلام داراب کلایی، ادامه داد: از دیگر دستاوردهای هماهنگی میان مجموعه‌های بسیج طلاب و حوزه علمیه تهیه و تولید نشریات تخصصی از جمله ماهنامه بصیرتی، فصلنامه نور و اندیشه، تهیه ویژه‌نامه‌ها در ایام‌الله و مناسبت‌ها است که برای مدیران حوزه‌های علمیه، مسئولان بسیج طلاب، فرماندهان پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیون تأثیرگذار مبلغ ساماندهی، چاپ و در اختیار بزرگواران قرار داده می‌شود.

وی، یکی دیگر از فعالیت‌ها را انتخاب شهید شاخص تأثیرگذار دوران انقلاب و دفاع مقدس برای طلبه‌های جوان و مبلغ برشمرد و افزود: تا به امروز، شیخ شریف، آیت‌الله شاه‌آبادی، شهید هاشمی نژاد و شیخ عباس شیرازی به عنوان شهدای شاخص تأثیرگذار و الگو انتخاب شده‌اند.

جانشین رئیس بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، با بیان اینکه هم‌افزایی اقشار مختلف بسیج، مطالبه و خواسته مقام معظم رهبری بوده است، اضافه کرد: بخش بعدی فعالیت‌های مجموعه، ارائه راهکارهای کمکی به سایر اقشار بسیج بود و در این باره بسیج طلاب نقش هم‌افزایی داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیج طلاب و روحانیون بیشترین نقش را در همه اقشار داشته و در تأمین روحانی امام جماعت، مبلغ و روشنگری برای اقامه نماز جماعت فعالیت دارد، تصریح کرد: اعزام روحانی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور دیگر اقدام صورت گرفته است که در این باره با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه، طلاب جوان به عنوان زائر و هم به عنوان روحانی مبلغ حضور پیدا می‌کنند و در هر اتوبوس یک روحانی حضور پیدا کرد.

* نقش ویژه بسیج طلاب در آرام‌سازی فضای ملتهب کشور در دی ماه 96

حجت‌الاسلام داراب کلایی، با اشاره به حوادث دی ماه سال گذشته، تجمعات غیرقانونی و شورش‌های خیابانی و نقش ویژه بسیج طلاب در آرام‌سازی فضای ملتهب کشور،گفت: طلبه‌ها به عنوان نقش دینی، تبلیغی و روشنگری و دعوت از مردم برای آرامش، صبر و خویشتن‌داری برای مقابله با تهدیدات دشمن حضور داشتند و این اقدام با هماهنگی دو مجموعه انجام شد.

وی تأکید کرد: سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون و مدیریت حوزه علمیه در مرکز و استان‌ها نقش بسیار مهمی در ماندگاری و پاسداری از انقلاب اسلامی دارند و اگر وحدت رویه و هم‌افزایی و همراهی همچون ۵ سال گذشته میان دو مجموعه بیشتر باشد قطعاً در آینده با توجه به تهدیدات پیچیده دشمن در بخش‌های مختلف، وحدت رویه و هم‌افزایی بیشتر خواهد شد و فعالیت‌ها بهتر می‌شود.

جانشین رئیس بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، خاطرنشان کرد: بزرگان مجموعه بسیج طلاب، روحانیون تأثیرگذار و شاخصی هستند و حتی مراجع برای دفاع از هویت سازمان بسیج و طلاب، انتظارات و مطالبات بسیار خوبی دارند که امیدواریم انتظارات با تلاش‌های دو مجموعه به نتایج خوبی برسد و سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شود.

این مقام مسئول پیرامون انعقاد تفاهم‌نامه اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه به معنای آن است که اولاً ما مشکلات و چالش‌هایی داریم و ثانیاً شناختی از ظرفیت، توان، بُعد انسانی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکدیگر نداریم.

وی عنوان داشت: تفاهم‌نامه سبب ارتقای تفکر بسیار خوب و اثرگذار میان دو مجموعه خواهد شد و ما را به هدفمان که انقلابی ماندن حوزه علمیه و ماندگاری انقلاب اسلامی است، نزدیک می‌کند.

* تفاهم‌نامه حوزه و سپاه

جانشین رئیس بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، در پایان با اشاره به اینکه مهم‌ترین نقش در ماندگاری انقلاب اسلامی در سطح جامعه بر دوش شبکه روحانیت و نقش‌آفرینی روحانیت است، تصریح کرد: در ۵ سال اخیر تلاش‌های چشمگیر در دو مجموعه به برکت همین تفاهم‌نامه بود چراکه سبب شناخت از توانایی‌های یکدیگر و بررسی راه‌های اجرای برنامه‌های بهتر و سیاست‌های شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیت شد و در واقع نهضت هم‌اندیشی میان دو مجموعه برای اجرای چگونگی فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی روحانیت در مجموعه و کل کشور است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha