جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفوی

حوزه/ مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: از برکات آذربایجان، این منطقه رهبری مقتدر نه تنها به کشور، بلکه به جهان اسلام هدیه داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، سرلشکر سید یحیی رحیم‌ صفوی، مشاور عالی فرماندهی کل قوا، ظهر امروز در بزرگداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت، با اشاره به این که سلام مقام معظم رهبری را به تک ‌تک مردم استان آذربایجان‌ شرقی و میهمانانش می‌ رسانم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از برکات همین خطه بوده و به برکت آذربایجان، این منطقه رهبری مقتدر نه تنها به کشور، بلکه به جهان اسلام هدیه داده است.

وی ادامه داد: این خطه دارای علمای بزرگ و شهدای زیادی است و به خصوص این شهر دارای شهدای محراب است که هر وقت خواستیم تحصن کنیم، از این عالمان اجازه می‌ گرفتیم.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه مفتخرم ۴۷ سال پیش به دانشگاه تبریز وارد شده و فارغ‌ التحصیل رشته زمین‌ شناسی شدم، تصریح کرد: این روز را فرصتی برای قدردانی از اساتید بزرگ می ‌دانم که با یادگیری علوم، از آنها برای توسعه امنیت پایدار در هشت سال دفاع مقدس استفاده کردم.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: از اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه می ‌خواهم که به بخش تامین منابع آب و توسعه کشاورزی در برنامه ششم توسعه کشور توجه کنند.

وی ادامه داد: در برنامه پنج ساله توسعه و ششم برنامه‌ های زیادی در رابطه به منابع آب و معادن وجود دارد از این‌ رو دانشگاه وارد حوزه صنعت و معادن شوند و کارخانه‌ ها نیز برای ایجاد ارزش افزوده با دانشگاه‌ ها ارتباط داشته باشند.

دستیار عالی فرماندهی کل قوا تاکید کرد: باید دانشگاه‌ها در مسائل اجتماعی وارد عمل شوند چراکه ما حاشیه‌ نشین داریم و رساندن این پیام به مسئولان و حل آن وظیفه دانشگاه‌هاست، ما دانشگاه‌های زیادی در حال حاضر در کشور داریم که باید از ظرفیت تک تک آنها استفاده کرد.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه بودجه اعتباری کشور بسیار کم است، گفت: وضعیت اقتصادی دولت اجازه نمی ‌دهد تا به درستی به دانشگاه‌ ها برسد، چراکه دانشگاه‌ ها هزینه دارند و باید از طرق دیگر هزینه‌ ها تامین شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد بودجه کشور هزینه جاری است که یا به حقوق یا هزینه های جاری دیگر تعلق می ‌گیرد، تصریح کرد: خیران دانشگاه ساز باید برای ایجاد خوابگاه وارد عمل شوند، چرا که دانشگاه‌ها مبداء پیشرفت و تحولاتی است که ایران اسلامی را مقتدر و آباد می‌ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha