جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی از فعالیت ۵۶ نفر از روحانیان خواهر و برادر استان به‌عنوان مشاور مذهبی در مدارس خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت ویژه مشاوران مذهبی مدارس استان، اظهار کرد: اکنون تعداد مشاوران مذهبی برادر و خواهر در استان 56 نفر است که از این تعداد هشت نفر برادر و مابقی خواهر هستند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه این مشاوران در مدارس تمام شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: پیش از شروع سال تحصیلی جدید دوره آموزشی ضمن خدمت این مشاوران با حضور سه استاد به‌صورت چرخشی در سه شهرستان شیروان و فاروج و مرکز استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان در ادامه با اشاره به اجرای طرح بینات با مشارکت طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: در این طرح که ویژه طلاب برادر است طلاب سطح یک تا سه مشارکت دارند، به‌گونه‌ای که پس از گذراندن دوره آموزشی، فعالیت تبلیغی خود را در مدارس و مساجد آغاز می‌کنند.

وی اضافه کرد: در تابستان که مدارس تعطیل است طلاب طرح بینات در مساجد و حسینیه‌ها مشغول فعالیت هستند، اما با شروع سال تحصیلی به دلیل اهمیت دانش آموزان و اثرگذاری این قشر، روحانیان و مبلغان طرح بینات با دانش آموزان محشور می‌شوند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه پارسال در طرح بینات برای هشت نفر از طلاب تشکیل پرونده و مصاحبه صورت گرفت و اکنون مشغول تبلیغ هستند، ادامه داد: امسال پیگیر هستیم تا شمار طلاب و روحانیان فعال در طرح بینات را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برای امسال تلاش می‌کنیم طلاب فعال در این طرح را به 15 نفر افزایش دهیم، افزود: در سال تحصیلی گذشته در طرح بینات موفق بودیم، به‌گونه‌ای که شمار طلاب فعال در این طرح از یک نفر به هشت نفر افزایش یافت و این طلاب در مدارس شهرستان‌های مختلف استان فعالیت می‌کردند.

به گفته حجت‌الاسلام مهرپویان در سال گذشته در شهرستان‌های بجنورد و اسفراین فعالیت تبلیغی طرح بینات اجرا می‌شد و امسال بنا داریم طرح مزبور را در شهرستان‌های شیروان و راز و جرگلان هم اجرایی کنیم.

مسئول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی افزود: طلاب طرح بینات هر سال در یک مدرسه فعالیت می‌کنند و با اتمام سال تحصیلی مدرسه محل فعالیت تبلیغی آن‌ها تغییر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha