جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی، آغاز سال تحصیلی در حوزه را فرصت مناسبی برای شروع یک حرکت و نهضت بزرگ علمی در حوزه دانست و گفت: باید از این فرصت به وجود آمده با تلاش و کوشش مدیران و اساتید حوزه نهایت بهره علمی برده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، مسؤول مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، به میزبانی این مدرسه برگزار شد، آغاز سال تحصیلی در حوزه را فرصت مناسبی برای شروع یک حرکت و نهضت بزرگ علمی دانست و گفت: باید از فرصت به وجود آمده با تلاش و کوشش مدیران و اساتید حوزه نهایت بهره علمی برده شود.

وی به دستاوردها و پیشرفت های امروز حوزه اشاره کرد و آن را بسیار مبارک دانست و افزود: این پیشرفت ها و اتفاقات مبارک وظیفه و تعهد مدیران، اساتید و طلاب حوزه را بیشتر می کند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی برخاسته از متن حوزه های علمیه است، گفت: خاستگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حوزه علمیه است.

مسؤول مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، وظیفه امروز حوزه های علمیه را در برابر جوامع مختلف مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز و با توجه به پیشرفت های شگرفی که در دنیا اتفاق افتاده است حوزه نیز باید همگام با پیشرفت های روز به گونه ای حرکت کند که بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

وی با بیان این که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نظام با همه خواسته ها و مطالباتش به سمت حوزه آمد، بیان داشت: در طول این چهار دهه، حوزه خدمات ارزشمندی را در بخش های مختلف به جامعه ارائه کرده است که این تلاش ها امروز نیز باید با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی با تأکید براین که حوزه امروز باید داده های لازم را از مبانی وحیانی استخراج کند و در اختیار مراکز تخصصی قرار دهد، گفت: حوزه با بهره گیری از مبانی به دست آمده می تواند در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبات حوزه اشاره کرد و آن را در سه بخش تعریف کرد و افزود: مناسبات نخست جوامعی هستند که ارتباطی با دین ندارند و بی اعتقاد به دین هستند و در چنین جوامعی رابطه ای با دین وجود ندارد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در ادامه سخنان خود به دومین مناسبات حوزه اشاره کرد و آن را شامل جوامعی دانست که به دین باور دارند، گفت: در این جامعه علیرغم دین باوری اما دین مبنای فرهنگ و راوبط نیست.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی در پایان، سومین مناسبات حوزه را شامل جوامعی دانست که نسبت عمیقی با دین دارند، بیان داشت: در چنین جوامعی همه برنامه ها مبنی بر آموزه های دینی و وحیاتی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha