جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه ستاد حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی مشهد

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: ترویج مباحث فرهنگی و اعتقادی و رعایت مبانی و اصول همواره مبنای نظر فعالیت‌های کتابخانه های عمومی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در جلسه ستاد حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی مشهد با اشاره به کارکرد فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی گفت: ترویج مباحث فرهنگی و اعتقادی و رعایت مبانی و اصول همواره مبنای نظر فعالیت‌های کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: توجه به حقوق اعضا و تکریم اعضا از جمله مولفه هایی است که در کتابخانه های عمومی انجام می شود و انجام خدمات کتابخانه ای همراه با فعالتی‌های جانبی کتابخانه ها در راستای توجه به حقوق شهروندی به راحتی و با بازدید میدانی از کتابخانه ها قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: در موضوع حجاب و عفاف نیز هم از حیث رعایت حجاب و عفاف از طرف کتابداران و مسئولان کتابخانه ها و هم از حیث ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف در کتابخانه های عمومی از جایگاه برجسته و خوبی برخودار هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی استفاده از کتابخانه خوب را حق هر شهروند عنوان کرد و با اشاره به افتتاح 5کتابخانه در هفته دولت در سال جاری گفت: افتتاح و آغاز به کار این کتابخانه ها از جمله یک کتابخانه سیار که جهت امید بخشی و ایجاد شور و نشاط و توجه به نیازهای فرهنگی مردم در مناطق محروم انجام شد، به نوعی توجه به حقوق شهروندی و حرکت در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی است.

محسن مبینی، مسئول تیم ارزیابی ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان نیز در این جلسه گفت: اهتمام در امر کتاب و کتابخوانی یکی از فعالیت‌هایی است که مورد نیاز همه مردم و یک فعالیت مقدس می‌باشد.

وی ادامه داد: توجه به فرهنگ مطالعه و توسعه کتاب و کتابخوانی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد و امیدورایم به وضعیتی برسیم که کتاب همراه و همدم همه مردم به ویژه جوانان باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha