جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزاداران حسینی در بوشهر

حوزه/ امروز و همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی استان بوشهر در سوگ حضرت اباعبدالله حسین(ع) یک پارچه ماتم و عزا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، امروز و همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی استان بوشهر در سوگ حضرت اباعبدالله حسین(ع) یک پارچه ماتم و عزا شد.

سوگواران امام حسین(ع) از صبح امروز با اجتماع عظیم خود به یاد سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش به عزاداری پرداخته و شور و ارادات خود را به ساحت قدسی ارباب بی کفن نشان دادند.

این اجتماع عظیم از ساعت 11 صبح امروز در میدان قدس بوشهر برگزار شد و هیات های عزاداری در قابل دستجات سینه زنی و زنجیرزنی با تجمع در این میدان سینه زنان و زنجیرزنان مسیر میدان قدس تا مصلی جمعه بوشهر را عزاداری کرده و جلوه ویژه ای از شور و شعور حسینی را به صحنه نمایش در آوردند.

در این مراسم که بسیاری از نوجوانان و جوانان در آن حضور داشتند تعدادی از مداحان اهل بیت(ع) به نوحه سرایی و مرثیه سرایی پرداختند.

پس از این مراسم عزاداران با اجتماع در مصلی امام خمینی(ره) بوشهر در رثای امام حسین(ع) به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند. از نکات دیگر این مراسم حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و بسیاری از مسئولان لشکری و کشوری در این مراسم بود.

همچنین بسیاری از مردم پرچم های لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(س) را در این مراسم به اهتزاز در آوردند تا صحنه های زیبایی را از دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت را به نمایش گذارند.

گفتنی است پس از این مراسم نیز عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا خود را به امامت حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اقامه کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha