سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مسابقه کتابخوانی احکام روابط اجتماعی ویژه همسران طلاب و روحانیان استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری مسابقه کتابخوانی احکام روابط زن و مرد و روابط اجتماعی آن‌ها ویژه همسران طلاب و روحانیان استان خبر داد و افزود: مهلت ثبت‌نام در این مسابقه تا روز یکشنبه پانزدهم مهرماه خواهد بود.

وی افزود: سؤالات مسابقه کتابخوانی احکام روابط زن و مرد و روابط اجتماعی آن‌ها از کتاب «احکام روابط زن و مرد و روابط اجتماعی آنان» به نویسندگی مسعود معصومی است و به‌صورت چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه امتحان کتاب‌خوانی صبح روز پنج‌شنبه نوزدهم مهرماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: مکان برگزاری امتحان در شهرستان‌های مختلف استان نمازخانه مدرسه علمیه برادران است به غیر از بجنورد که محل برگزاری امتحان در مدرسه علمیه سطح 2 و 3 امام خامنه‌ای واقع در حسینیه حریری‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: روحانیان و طلاب استان می‌توانند مشخصات همسران خود را با شناسه طلبگی خود در مدرسه علمیه همان شهرستان ثبت‌نام کنند.‌

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: به 10 نفر نخست که رتبه‌های برتر را در استان کسب کرده باشند به قید قرعه هدایای ارزنده‌ای اهدا می‌شود.‌

گفتنی است: حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و بیش از دو هزار و 500 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس، مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha