جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: بهترین، سالم ترین و کامل ترین راه و مشی برای یک طلبه، خط ولایت مطلقه است، زیرا تاریخ نشان داده است کسانی که در زندگی خود همراه در مسیر ولایت فقیه حرکت و جهاد کرده اند، فرجام آنان نیک و خوب بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، اظهار داشت: کسانی که امروز به عنوان طلبه در مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم دینی هستند، باید به خود افتخار کنند، زیرا لیاقت سربازی امام زمان (عج) را داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشرفت در عرصه طلبگی، به معنای مسئولیت گرفتن نیست، گفت: طلبه بودن، شغل و یا منصب نیست، بلکه طلبگی را باید انجام وظیفه در راه توسعه دین اسلام و فرامین خداوند متعال در جامعه معنا کرد.

این کارشناس حوزوی با تاکید بر اینکه طلاب باید در دوران تحصیل در حوزه های علمیه کوشش و تلاش بسیاری برای فراگیری علوم دینی و مذهبی داشته باشد، افزود: امروز طلاب باید نه تنها با علوم دینی و مذهبی به صورت کامل و جامع آشنا باشند، بلکه باید با علوم دیگری به مانند علوم تجربی و... آشنایی داشته باشند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه اظهار کرد: شما طلاب باید در آینده، فقیه، عارف، فیلسوف و عالم وارسته‌ای باشید و قله های‌ پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کنید، البته این مهم میسر نمی شود مگر با زهد، شب زنده داری، نماز شب و....

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه شما باید زینت حوزه های علمیه، روحانیت، اسلام و امام زمان(عج) باشید، گفت: نگاه جامعه و مردم به یک روحانی و طلبه نسبت به دیگر اقشار بسیار متفاوت می باشد و به قول معروف جامعه روی روحانی حساب ویژه ای باز کرده است و از وی انتظارات بسیاری دارد، لذا شما عزیزان باید بتوانید در جامعه نقشی مهم داشته باشید زیرا شما هادیان و منادیان دین اسلام هستید.

این استاد حوزوی در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که طلاب جدیدالورود باید به آن دقت کنند، این است که در سال ها و حتی ماه های نخست ورود به مدارس علمیه احتمال ریزش است، ولی باید با توکل به خداوند متعال، استوار در این مسیر قدم بردارید و لحظه ای به دل و فکر خود تردید راه ندهید.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در ادامه سخنان خود به یکی از آفت های موجود در بین روحانیون و طلاب اذعان کرد و گفت: از همه شما طلاب درخواست دارم که هرگز به جناح بندی های سیاسی ورود پیدا نکنید، زیرا ورود به این جناح بندی ها می تواند مسیر آینده شما را تحت الشعاع قرار دهد.

وی تصریح کرد: بهترین، سالم ترین و کامل ترین راه و مشی برای یک طلبه، خط ولایت مطلقه است، زیرا تاریخ نشان داده است کسانی که در زندگی خود همراه در مسیر ولایت فقیه حرکت و جهاد کرده اند، فرجام آنان نیک و خوب بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha