جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام خدری بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: روستائیان سرمایه کارآمد پیشرفت اقتصادی کشور هستند، اما از جهاتی کمتر مورد توجه قرار گرفته و با مشکلات عمده ای مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز «روستا و عشایر» خواستار توجه بیشتر به روستائیان از سوی مسئولان شد و گفت: روستائیان به عنوان سرمایه کارآمد پیشرفت اقتصادی کشور هستند، اما از جهاتی کمتر مورد توجه قرار گرفته و با مشکلات عمده ای مواجه هستند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: در سال های گذشته و هرچه به عقب تر برگردیم روستائیان استقلال اقتصادی بیشتری داشتند و خودشان مولد بودند و هرچیزی که مورد نیاز زندگی بود را  تولید می کردند، شاید اگر چند ماه یک خانواده روستایی به مغازه ای مراجعه هم نمی کرد، مشکلی برای آن پیش نمی آمد و همه نیازهای خود را در خانه یا در زمین کشاورزی و دامپروری اش تولید می کرد.

وی افزود: متاسفانه امروز با بی توجهی مسئولان نسبت به روستائیان، روستاهای ما وابسته به مغازه ها شده اند، اینها ضعف و عیب و نقص است و باید به دنبال رفع این نواقص باشیم که روستاهای ما به همان وضعیت قبل برگردند و به عنوان تولید کننده و مولد عمل کنند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: لازم است برنامه ریزی بیشتری برای آموزش روستائیان در جهات مختلف فرهنگی و بهبود تولیدات کشاورزی و دامی شود.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با تاکید بر اینکه روستائیان باید وضعیت اقتصادی مطلوب تری داشته باشند، ابراز داشت: در استان بوشهر بسیاری از روستائیان غیر از کشاورزی ساحل نشین هم هستند و دولت و مسئولان باید توجه بیشتری به ساحل نشینان به عنوان مرزداران داشته باشند.

وی تصریح کرد: عمده فعالیت آنها صیادی است که در سال های اخیر و مخصوصا امسال دچار صدمه شدند و ما می بینیم که بعد این اتفاق این ساحل نشینان صیاد نتوانستند موفق باشند که علل مختلفی دارد که نیاز است این علل شناسایی و با آن برخورد و حمایت بیشتری از این ساحل نشینان و صیادان شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha