جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاهین

حوزه/ اگر اسلام را به درخت تشبیه کنیم ریشه های این درخت اعتقادات فرد است ساقه این درخت تولی و تبری و شاخه و میوه های این درخت همان اعمال عبادی است که انجام می شود، پس اگر کسی در عمل سست باشد اعتقادات او مشکل دارد و مشکل امروز جامعه ضعف اعتقادی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام قائمی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شاهين شهر، گفت: اعمال و رفتار هر انسان از میزان اعتقادات او سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: اگر اسلام را به درخت تشبیه کنیم ریشه های این درخت اعتقادات فرد است ساقه این درخت تولی و تبری و شاخه و میوه های این درخت همان اعمال عبادی است که انجام می شود، پس اگر کسی در عمل سست باشد اعتقادات او مشکل دارد و مشکل امروز جامعه ضعف اعتقادی است. کار یک طلبه عمل به آیه 122 سوره توبه است که می فرماید از هر طایفه و فامیل بروند درس دین بیاموزند و قومشان را انذار کنند شاید تحت تأثیر قرار گیرند.

این استاد حوزه افزود: کار طلبه در دو کلمه خلاصه می شود یادگیری و یاددهی و در این راه چیزی که شما را دل مرده و افسرده نمی کند اعتقادات قوي است که باعث می شود یقین محکم و قوی داشته باشید و این یقین در مقابل مشکلاتی که سر راه انسان قرار می گیرد، انسان را مقاوم می کند و او در راهش ثابت قدم می ماند و معصوم مي شود.

وی تاکید کرد: اگر کار تربیتی انجام می دهید روی عقیده و اعتقادات فرد کار کنید. رفتار افراد ناشی از اعتقادات فرد است  وقتی یقین افراد بالا برود، دل مرده و افسرده نمی شود، اعتقادات باعث می شود که فرد محکم و قوی باشد و مقابل مشکلات مقاومت داشته باشد، سختیها را تحمل کند و در سخت ترین شرایط محکم باشد.

حجت الاسلام قائمی اضافه کرد:  همه کمال در دین است به درس و تقوی روی آورید لذتی که در عالم طلبگی است هیج جا نیست و راهی بهتر از طلبگی وجود ندارد  و ممکن است در این راه زخم زبان بشنوید هر چه شنیدید محکمتر به درس و تقوی روی آورید.

 وی گفت: با امام زمان(عج) مرتبط باشید و در شبانه روز یک بار آل یاسین بخوانید تا دلبستگی و محبت به امام زمان(عج) پیدا کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha