جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید میثم مؤمنی - مشهد مقدس

حوزه/ حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه حماسه اربعین حسینی تجلی اسلام کاربردی است، گفت: اربعین امام حسین علیه‌السلام بزرگ‌ترین جلوه کاربردی دین در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است که حتی قدرت نفوذ در سبک زندگی فردی را نیز دارد.

حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد مقدس، با اشاره به رویداد عظیم فرهنگی اجتماع عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به مناسبت اربعین حسینی در کربلای معلی، با بیان اینکه امروز یکی از خدعه‌های دشمنان اسلام عزیز، تشریفاتی جلوه دادن آموزه‌های دینی ماست، اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند نمایی طاقچه‌ای و غیرکاربردی از دین ارائه بدهند و بدین‌وسیله ضمن حفظ احترام‌های ظاهری به مقدسات ما آن‌ها را بی‌اثر جلوه بدهند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اگر انسان‌ها قدرت تغییر و تحول در بایدها و نبایدهای اسلامی نبینند و امید به بهبود و رشد با توسل به مناسک دینی را از دست بدهند به‌صورت ناخودآگاه دین‌گریز می‌شوند، تصریح کرد: درحالی‌که اسلام ذاتش رشد دهنده و آگاهی زاست و در هیچ مکتبی این حد از قدرت را برای بهبود وضعیت مخاطب نمی‌بینید.

وی با بیان اینکه اربعین امام حسین علیه‌السلام بزرگ‌ترین جلوه کاربردی دین در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است که حتی قدرت نفوذ در سبک زندگی فردی را نیز دارد، افزود: همان‌طور که دنیا به نظاره نشسته تمدن شیعی در بستر اربعین حسینی در حال القاء فصل جدیدی از سبک زندگی دینی است.

حجت‌الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: این طلیعه همان وعده‌های حق شریعت ما درباره آخرالزمان و ظهور منجی بشریت است آن چنانکه در روایات ما اشاره به این شده است که حضرت مهدی در هنگام ظهور خود را به‌واسطه انتساب به اباعبدالله الحسین علیه‌السلام معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: آن‌ها که نتوانستند حضور فیزیکی در این حماسه بزرگ پیدا کنند وظیفه‌دارند با ترویج گفتمان اربعین و تشویق و تبلیغ آن در تقویت این تحول تاریخ‌ساز نقش بازی کنند.

این کارشناس  مذهبی با اشاره به اینکه امروز ظرفیت بزرگ فضای مجازی بهترین ظرف انعکاس لطایف و نماهای انسانی این راهپیمایی عظیم است که حتی قدرت جذب مریدان مکاتب غیر الهی و اومانیسمی را نیز دارد، تصریح کرد: تمدن شیعی در بستر اربعین حسینی در حال القاء فصل جدیدی از سبک زندگی دینی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha