جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزدارای عاشورا در کربلای امام حسین (ع)

حوزه/معاون حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه مغناطیس و جذبه جریان حسینی، هر شخص با هر تفکری را جذب می‌کند، گفت: جریان اربعین حسینی سبب بیداری عالمیان و حامی مظلومان جهان شده است.

حجت‌الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به رویداد عظیم فرهنگی اجتماع عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به مناسبت اربعین حسینی در کربلای معلا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای می‌فرمایند «اربعین حسینی و این جریان حسینی مغناطیسی است که همهٔ عالم را به دنبال خودش می‌کشاند»؛  خداوند به‌واسطه حسین(ع) تنها آن‌هایی که به امام حسین(ع) نزدیک هستند را به‌سوی خود نمی‌کشاند بلکه خوب و بد، زشت و زیبا، کوچک و بزرگ، سیاه‌وسفید همه را به‌طرف سیدالشهدا(ع) می‌کشاند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در اربعین حسینی ملاحظه کردیم در سال گذشته دو خانم آمریکایی جلوتر از ما می‌رفتند، اول نمی‌دانستیم این دو خانم آمریکایی هستند و رفتیم مشاهده کردیم پشت لباس‌هایشان پرچم آمریکا زده و سؤال کردیم شما آمریکا و اینجا اربعین حسینی. این خانم‌ها با زبان خودشان به ما فهماندند که به عشق حسین(ع) آمده ایم.

وی افزود: جذبه امام حسین(ع) این‌گونه بگوییم به دین‌دار و غیر دین‌دار نگاه نمی‌کند و مغناطیسی است که همه را به خودش جذب می‌کند و هر جنبنده‌ای را که ما حتی درک نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام خرمیان با بیان این که امام حسین(ع) که ما را زیر باران رحمت خودشان قرار داده، گفت: دشمن چون می‌داند اربعین حسینی یعنی بیداری مظلومین در مقابل ظالمان،  در مقابل اربعین حسینی می‌ایستد.

معاون حوزه علمیه استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید خودش را در دریای عشق به امام حسین(ع) بیاندازد و در مغناطیسم آن حضرت قرار بگیرد تا با حسین(ع) محشور شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha