جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
افتتاح واحد نجوم و تحقیقات فلکی مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل

حوزه/ واحد نجوم و تحقیقات فلکی مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) با حضور امام جمعه بابل و مهندس شهیری، رئیس هیئت امنای صندوق توسعه عصر شمال افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، واحد نجوم و تحقیقات فلکی مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) با حضور امام جمعه بابل، مهندس شهیری، رئیس هیئت امنای صندوق توسعه عصر شمال، اساتید، کادر مدیریتی و طلاب این مدرسه علمیه افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین قائمی، از اساتید باسابقه شهرستان بابل و از شاگردان علامه حسن زاده آملی که برگزاری کلاس های نجوم و هیأت قدیم نیز بر عهده این استاد است، این واحد را افتتاح کرد.

روند آماده سازی واحد نجوم و تحقیقات فلکی

همچنین حجت الاسلام روح الله حبیبیان، مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل به ارائه گزارشی از روند آماده سازی این واحد و امکانات و ارتباطات با مرکز تحقیقات نجومی حوزه علمیه قم پرداخت.

وی در این مراسم گفت: فعالیت های این واحد در دو بخش «تئوری-آموزشی» و «عملیاتی-میدانی» انجام می پذیرد که در بخش تئوری، آموزش های نجوم و هیأت قدیم بر اساس متون کهن درسی در حوزه های علمیه انجام گرفته و آموزش مبانی نجوم جدید بر اساس نرم افزارها و بهره مندی از اساتید دانشگاه در دستور کار این واحد قرار دارد .

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل ابراز داشت: امکانات این واحد نجومی جدای از تهیه کتب آموزشی و لوازم تصویری شناخت افلاک و اجرام آسمانی، در بخش تجهیزات پیشرفته نیز در دو بخش استهلال و رصد اجرام سماوی تهیه شده تا این واحد هم به عنوان یک مرکز مستقل استهلال ماه در ایام ویژه سال عمل کرده و در کنار آن، از امکانات دیگر در مسیر آشنایی بیشتر با افلاک و اجرام آسمانی، در مباحث مرتبط فقهی و کلامی بهره برداری گردد.

حرکتی ارزشمند ر راستای ورود مجدد حوزه به مباحث علوم تجربی

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه شهرستان بابل و تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) با تشکر از زحمات متولیان راه اندازی این واحد و تقدیر از حمایت های مالی صندوق محترم توسعه عصر شمال، این تلاش ها را در راستای ورود مجدد حوزه های علمیه به مباحث علوم تجربی مرتبط با حوزه دین تبیین و ابراز امیدواری کرد که این بخش با قدرت و جدیت و با تهیه امکانات دیگر بتواند رسالت خود را به طور کامل به انجام برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha