جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ اگر کسی بخواهد پژوهش تأثیرگذار داشته باشد، باید به طور طبیعی فرایند رو به رشد را طی کند؛ امکان ندارد انسانی به شکل جهشی و یکباره، شخصیتی مانند بانو امین اصفهانی یا شهید مطهری شود؛ باید در نظر داشت این افراد تلاش مستمر علمی انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی در حاشیه نمایشگاه فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به ارزیابی آثار ارائه شده در این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه، مطلوب بود و امیدواریم چنین اقداماتی گامی برای ارائه بهینه مطالب پژوهشی اساتید و طلاب باشد و با ارتقای کیفی و کمی به شکل منسجم‌تر و غنی‌تر در سال های آینده انجام شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان این که مطالعات حوزه علوم انسانی چند سالی است که به صورت جدی در سطح کل کشور براساس ارائه طریق رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) صورت می‌گیرد، گفت: به طور طبیعی بخش‌های مختلف باید سهمی در این نهضت ادا کنند؛ تمام تلاش ما نیز این است که در حوزه بانوان از این سهم غفلت نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسائل مرتبط با بانوان در تحقیقات علوم انسانی را مورد توجه قرار می دهیم و سعی می کنیم سهم و نقش خود را در این حرکت بزرگ و نهضت علمی ایفا نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با اشاره به توقعات و انتظارات از حوزه پژوهش گفت: از این بخش انتظار می رود طلاب پژوهشگر تربیت کند و به طور متقابل از طلاب محترم توقع است که عرصه پژوهش را جدی بگیرند.

وی با بیان این که در شرایط امروز پژوهش و سخنان جدید اثرگذار است گفت: امیدواریم انگیزه طلاب با مشاهده نمایشگاه تقویت شود و فکرورزی، اندیشه ورزی و نگارشگری را یکی از شئون جدی خود بدانند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: اگر کسی بخواهد پژوهش تأثیرگذار داشته باشد، باید به طور طبیعی فرایند رو به رشد را طی کند؛ امکان ندارد انسانی به شکل جهشی و یکباره، شخصیتی مانند بانو امین اصفهانی یا شهید مطهری شود؛ باید در نظر داشت این افراد تلاش مستمر علمی انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کاویانی تأکید کرد: باید فکری برای ادامه و استمرار عملیات پژوهشی شود، زیرا پژوهشگر هنگام فعالیت پژوهشی، به تدریج، پختگی قلم و انسجام فکری پیدا می کند و این امر بدون استمرار امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به برنامه ها و حمایت از پژوهش گفت: آمادگی وجود دارد که اساتید و امکانات پژوهشی در اختیار دانش‌آموختگانی قرار گیرد که در امور پژوهشی ورود پیدا می کنند؛ در این بخش، همت طلاب برای استفاده بهینه ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha