جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مساجد بلاک برن بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی برای اطعام نیازمندان آماده کردند

حوزه/ با فرارسیدن ایام کریسمس، مسلمانان مساجد شهر بلک برن بریتانیا ، با جمع آوری بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی برای نیازمندان، به منظور اهداء به بانک های غذایی، فرهنگ میان ادیانی را تقویت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، داوطلبان مسلمان در مساجد شهر جامعه بلک برن در بریتانیا، در اقدامی خیریه در ماه دسامبر، 11 هزار و 595 بسته خوراکی را آماده سازی کرده و در ایام کریسمس به بانک غذایی به منظور اطعام نیازمندان اهداء کردند.

خیریه های اسلامی با همراهی مسلمانان و اعضای مساجد بلاک برن برای کمک رسانی همراه شدند و در پایان موفق به جمع آوری 4869.92 کیلوگرم مواد غذایی شدند.

این ابتکار در همکاری با بنیاد الامداد توسط هشت مسجد با اسامی مسجد جامع، مسجد هدایت، مسجد نور الاسلام، مسجد المومینن، مسجد صالحین، مسجد انوار، مسجد رضوان و مسجد انیس الاسلام انجام گرفت.

به علاوه 9 سازمان اسلامی بریتانیایی از جمله بنیاد ابو حنیفه، شورای مساجد لانکشایر، مدرسه زیتون، مهدکودک اکتشاف کوچک، خیریه قدم های ثابت، گروه جوانان ساجدین، آکادمی بیت محمد، اعتماد رفاه امت و سازمان بیت مدارس نیز در این حرکت دست داشتند.

در حالی که ایام کریسمس در کشورهای غربی از راه رسیده، بسیاری از سازمان های اسلامی و جوامع مسلمانان با جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در مساجد و سازمان های خیریه، به نیازمندان در شب های سرد زمستانی کمک رسانی کرده و به این طریق همچنین فرهنگ همدلی میان ادیانی با مسیحیان را تقویت می کنند.

گفتنی است اسلام دومین دین بزرگ در بریتانیا محسوب می شود و طبق آخرین آمار سال های 2011 جمعیت مسلمانان در بریتانیا 2 میلیون789 هزار و 635 نفر بوده که این رقم 4.4% ساکنین این کشور را به خود اختصاص داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha