جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد کاویانی- پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: تعامل هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه، لازمه تدوین نظام جامع سبک زندگی است.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: یکی از مهم ترین عرصه ها در زمینه پژوهش به خصوص در شرایط فعلی جامعه ما ، بحث پژوهش ها و مطالعات مرتبط با حوزه سبک زندگی است.

وی افزود: البته متاسفانه مطالعات و پژوهش ها در این خصوص آن طور که باید و شاید به سمت علمیاتی سازی شدن پیش نرفته و همچنان در حال و هوای نظریه ای و مفهومی باقی مانده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: آنچه مهم است این که باید مکانیسم های تحقق این موضوع برپایه اصول و قواعد علوم انسانی مورد اهتمام در عرصه اجرا قرار گیرد و این را هم بدانیم که اساساً بحث سبک زندگی و تبیین علمی آن مقوله ای است که نیاز به همکاری دو نهاد حوزه و دانشگاه دارد.

وی بیان داشت: اشاره به این نکته هم حایز اهمیت است که بدنه و متن حوزه بیشتر مطالعات مفهومی و نظری در عرصه سبک زندگی دینی انجام می دهد که خوشبختانه ما در این زمینه کمبودهایمان خیلی جدی نیست و آنچه قابل توجه می باشد این که نظام جامع سبک زندگی هنوز جایش خالی است که باید در این زمینه حوزه و دانشگاه با یکدیگر همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که در فرآیند اصلاح سبک زندگی باید نگاه بین نسلی مطرح باشد، گفت: اساساً این موضوع از آن دسته موضوعاتی است که با فوریت و تعجیل و نگاه بخشنامه ای تحقق آن امکان پذیر نیست چرا که لازمه اش برنامه ریزی جدی و مستمر است و از این حیث ضرورت پژوهش در عرصه سبک زندگی بسیار جدی می باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha