جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علميه خواهران كلاردشت، نشست هويت اسلامي

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سل) کلاردشت گفت: انقلاب اسلامی ایران در تاریخ معاصر نقطه عطفی در احیاء و بازگشت مسلمانان به هویت اسلامی خویش بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم بحر کاظمی، در نشست علمی «انقلاب اسلامی و باز آفرینی هویت اسلامی»  به مناسبت هفته پژوهش در جمع طلاب مدرسه علميه الزهرا (س) كلاردشت بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک گفتمان، توانست با تمسک به هویت اسلامی و احیای آن در میان رقبا برتری یافته و پیروز شود.

وی افزود: هویت اسلامی ریشه در صدر اسلام، شخص پیامبر (ص)، قرآن کریم و نیز اهل بیت (ع) داشته و امری نهادینه شده در وجود مسلمانان است و به رغم ورود و تلاش جریانات غربگرا در جهان اسلام، مردم مسلمان با تمسک به اين هویت و طرد هویت های تحمیلی جدید، آن را در جهان احيا كردند.

بحرکاظمی تصریح کرد: جهان اسلام همانند دیگر مناطقی که در طول دوره استعمار تحت سیطره و تسلط غربیان قرار گرفتند، چنین چالش هایی را در دو سده اخیر تجربه کرده است.

مدیر مدرسه علميه خواهران كلاردشت در پایان خاطرنشان کرد: ویژگی عمده و اساسی دوران معاصر، چالش های بنیادین ناشی از تهاجم فرهنگ و تفکر مدرن غربی به جهان اسلام است كه انقلاب اسلامی ایران در تاریخ معاصر نقطه عطفی در احیاء و بازگشت مسلمانان به هویت اسلامی خویش است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha