جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اورژانس اجتماعی

حوزه/رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شهروندان در هر ساعت و زمانی می توانند با این سامانه تماس بگیرند و به اورژانس اجتماعی مراجعه کنند چراکه این سامانه ۱۲۳ به صورت شبانه روزی در بیرجند فعال است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند،حسین اردنی رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی، امروز در شورای اداری بیرجند، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی به عنوان دغدغه مهمی برای مسئولان و بخش های مختلف نظام مطرح است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند در حوزه آسیب های اجتماعی باید کار فوق العاده ای انجام شود.

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی قریب به 15 سال است که در سطح کشور تشکیل شده است، بیان داشت: در استان خراسان جنوبی از سال 87 و حدود 10 سال است که ایجاد شده است و بیرجند به عنوان مرکز استان و به عنوان اولین شهر استان است که فعال شده است.

اردنی مطرح کرد: در تشکیل اورژانس اجتماعی از تجربه های کشورهای خارجی استفاده شده و باتوجه به شرایط داخلی شده است بومی سازی شده است.

وی عنوان کرد: خدماتی که ارائه می دهیم خدمات تخصصی است و تمام تیم ها شامل نیروهای متخصص مددکار و مشاوره حقوقی و غیره هستند.

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به موقع بودن این خدمات نکته مهمی است، گفت: در مسائل اجتماعی اگر سریع مداخله نشود آسیب های روانی و جسمی شدیدی ممکن است ایجاد شود.

اردنی یادآور شد: این نوع خدمات باید در دسترس باشد و شهروندان در هر زمان و مکانی باید بتوانند با این سامانه ارتباط بگیرند.

وی اظهار داشت: شهروندان در هر ساعت و زمانی می توانند با این سامانه تماس بگیرند و به اورژانس اجتماعی مراجعه کنند چراکه این سامانه 123 به صورت شبانه روزی در بیرجند فعال است.

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه مداخلات باید طوری باشد که قبل از اینکه ورود نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باشد، تبیین کرد: باید بتوانیم با این مداخلات هم اثرات را کاهش دهیم و هم کاری کنیم که مشکل حل شود.

اردنی متذکر شد: این ها مستلزم این است که دستگاه های دیگر همراهی خوبی داشته باشند.

وی درخصوص بخش های اورژانس اجتماعی مطرح کرد: این بخش ها عبارتند از خط تلفن 123 که در هر ساعت می توانند تماس بگیرند و مشکلات را مطرح کنند و نیز خدمات سیاری وجود دارد برای کسانی که تماس می گیرند که اگر نیاز به اعزام تیم سیار باشد مراجعه به محل حادثه انجام می شود.

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: اختلافات حاد خانوادگی، همسران آزار دیده، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده و کودکان آزاردیده که هرگونه سهل انگاری و مسامحه در رابطه با کودکان شامل این مورد می شود، ازجمله موارد آسیب های اجتماعی شناخته می شود.

اردنی خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها در مورد کودکان خیابانی مسئولیت دارند و هر کودکی که در خیابان کار می کند را نمی توان از خانواده جدا کرد اما در مواردی که سرپرست توانایی نداشت می توان کودکان را جدا کرد و از آنها نگهداری کرد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha